مباحث حال خوب (21) | وظیفه مؤمن در خوب کردن حال دیگران - استاد پناهیان (فیلم، صوت، متن)

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل وظیفه مؤمن در خوب کردن حال دیگران168.96 مگابایت
دانلود بیست و یکمین قسمت از سلسله مباحث اخلاقی «حال خوب» استاد پناهیان؛ این بخش: وظیفه مؤمن در خوب کردن حال دیگران

مباحث حال خوب (21) | وظیفه مؤمن در خوب کردن حال دیگران - استاد پناهیان (فیلم، صوت، متن)

در این بخش از ضیاءالصالحین، بیست و یکمین قسمت از سلسله مباحث اخلاقی "حال خوب" حجت الاسلام علیرضا پناهیان را با موضوع "وظیفه مؤمن در خوب کردن حال دیگران" به مدت یک ساعت با دوستداران طریق معرفت به اشتراک می گذاریم.

مباحث حال خوب - استاد پناهیان

خلاصه جلسه 21 : وظیفه مؤمن در خوب کردن حال دیگران / حجت الاسلام پناهیان

برای نهادینه کردن یک سلسله فضائل در فرهنگ دینی پایگاه هایی مثل مساجد، هیئات و جمع خانواده ها و فامیل های مذهبی و... را در اختیار داریم. حالا ممکن است کسانی که کاری به نظر دیگران ندارند و مستقل هستند و دیندار اکثریت جامعه را نداشته باشند ولی بسیار در جامعه تاثیرگذار و قوی هستند که اگر در جهت و موضوع فرهنگ سازی جلو بیفتند دیگران به دنبال آنها راه می افتند.
البته مذهبی ها هم برای اینکه بتوانند به این تاثیرگذاری لازم برسند باید تبدیل به گروه شوند و با یکدیگر اتحاد داشته باشند. نه مثل آنچه رایج است. الان اعضای شرکت کننده در نماز جماعت یک مسجد صرفا برای نماز جماعت دور هم جمع شده اند و اعضای یک گروه به حساب نمی آیند و امام جماعت هم نقش رهبر گروه را ایفا نمی کند. و یا بسیاری از هیئات مذهبی یک مراسم هستند که مردم در آن شرکت می کنند و شرکت کنندگان اعضای یک گروه نیستند. باید از تجمع تشکیلاتی مومنین در کنار یکدیگر استفاده کرد.
اگر هر مسجد ما یک محل تجمع گروهی از مردم بود که تشکیلاتی با هم در ارتباط بودند، هر فرد تبدیل به هسته قدرت می شد و بعد اتحاد این هسته ها در یک منطقه، شهر و استان ها در سطح یک کشور، قدرت بزرگ، بی نظیر و تاثیرگذاری را به وجود خواهد آورد. و چون قدرت ایمان دینی بین آنها حاکم است رقیبی نخواهند داشت. اگر مذهبی ها تاثیر لازم را ندارند و نمی توانند کارهای بزرگ انجام دهند به علت این است که تشکیلات لازم را ندارند و فرهنگ سازی درست نکرده اند.
ما باید نقش خود را در خوب کردن حال دیگران ایفا کنیم.

مباحث حال خوب - استاد پناهیان

جهت دسترسی به مجموعه بیانات استاد علیرضا پناهیان کلیک کنید. 

همچنین برای بهرمندی بیشتر از سایر جلسات «مباحث حال خوب» استاد پناهیان کلیک کنید

Share

دیدگاه‌ها

بسیار عالی تشکر فراوان مفید بود واقعا.