پادکست بیانات رهبری | «ابتکار دست ملت ایران است»

انسان وقتی نگاه میکند می‌ بیند این کاری که حالا دشمن دارد انجام میدهد در این زمینه یک کار انفعالی است، یک کار واکنشی است، عکس العملی است.

پادکست بیانات رهبری | «ابتکار دست ملت ایران است»

در این بخش از ضیاءالصالحین، پادکست صوتی بیانات مقام معظم رهبری را با عنوان «ابتکار دست ملت ایران است» به مدت دقیقه با علاقه مندان به اشتراک می گذاریم.

پادکست «ابتکار دست ملت ایران است» | روایت رهبری از ابتکار ملت ایران

حضرت آیت‌ الله امام خامنه‌ ای:

«انسان وقتی نگاه میکند می‌ بیند این کاری که حالا دشمن دارد انجام میدهد در این زمینه یک کار انفعالی است، یک کار واکنشی است، عکس‌ العملی است. یعنی ملت ایران در فاصله‌ ی کوتاه، چند تا حرکت بزرگ انجام داده، این حرکتهای بزرگ درست 180 درجه نقطه‌ ی مقابل سیاستهای استکبار جهانی است. اینها ناچار شدند عکس‌ العمل نشان بدهند؛ برای اینکه بتوانند خلأهایی را که برای آنها به وجود آمده پر کنند این کارها را شروع کردند، برنامه‌ ریزی کردند، پول خرج کردند، افراد زیادی را به میدان آوردند، از شخصیتهای سیاسی دنیا، از آمریکا، اروپا، جاهای دیگر.

آن چند تا حرکتی که گفتیم ملت ایران انجام دادند: اولی‌ اش؛ آن حرکت عظیم مردم بخصوص جوانها بود در قضیه ی کرونا. این حضور عجیبی که مردم ما و جوانها پیدا کردند در هیچ جای دنیا سابقه ندارد یعنی تا آنجایی که ما خبر داریم هیچ خبری از اینگونه حضور، حضور مردمی در جاهای دیگر نیست. حضوری که از دفن جنازه‌ ها در آن روزهای اول تا بقیه‌ ی کارهایی که انجام گرفت، تولید واکسن و ماسک، تأمین انواع و اقسام نیازها و بعد کمک مؤمنانه و... این نشان دهنده‌ ی دو چیز بود: یکی اینکه ملت ایران با نشاط و زنده و سر حال است، دوم اینکه ملت ایران متدین است، به مسائل دینی و ارزشهای دینی پایبند است.

آخری‌ اش مسئله‌ ی اربعین بود، چه راهپیمایی میان نجف و کربلا و کاظمین و چه راهپیمایی‌ های عظیم داخل کشور به عنوان راهپیمایی جاماندگان.

البته بین این دو، آن پدیده‌ ی بی‌ نظیر سرود حماسی «سلام فرمانده» هم بود که از مرزها فراتر رفت، ده‌ ها میلیون جوان و نوجوان را در دنیا به خودش جذب کرد. اینها مسائلی است که بار اول است در دنیا دارد اتفاق می‌افتد. یک سرودی در یک کشوری تولید بشود، بعد آن تکثیر بشود در چندین کشور دیگر و ... این بروز ملت ایران در محیط منطقه و فراتر از منطقه، آن هم به این شکل.

اینها چیزهایی است که دشمن اینها را می‌ بیند و در قبال آن نمیخواهد ساکت بنشیند، در مقابلش این کارها را انجام میدهد، می‌ نشینند برنامه‌ ریزی میکنند که اول مهر را در ایران مثلاً فرض کنید که مشغول به اغتشاش کنیم و [مانند] اینها. این یک نکته‌ ی بسیار مهمی است، حرکت دشمن حرکت انفعالی است، ابتکار دست ملت ایران است. خدا را شکر و بحمدالله.» ۱۴۰۱/۰۷/۲۰

پادکست «ابتکار دست ملت ایران است» | روایت رهبری از ابتکار ملت ایران

جهت دسترسی به مجموعه نماهنگهای بیانات امام خامنه ای کلیک کنید.

Share