دلیل هراس مردان از موفقیت همسران + راهکار مواجهه با آن

دلیل حسادت شوهر به پیشرفت همسرش چیست؟
علت ترس برخی مردان از موفقیت زنان و راهکار مقابله با آن
یکی از عوامل ترس مرد از موفقیت همسرش این است که همسرش مرکز توجه قرار می گیرد و این می تواند برای یک مرد ترسناک باشد که عده ی زیادی همسر وی را بشناسند.

دلیل هراس مردان از موفقیت همسران خود + راهکار مواجهه با آن

یکی از عوامل ترس و هراس مرد از موفقیت همسرش این است که همسرش مرکز توجه قرار میگیرد و این میتواند برای یک مرد ترسناک باشد که عده ی بیشتری همسر وی را بشناسند.

دلیل هراس مردان از موفقیت همسران خود + راهکار مواجهه با آن

عواملی که مرد را میترساند و به او احساس ناامنی میدهد :

بسیاری از اوقات این حرفها را از بانوان می شنویم که «شوهرم به موفقیت من حسودی میکند؛ همیشه بر سر راه من است و مانع تراشی میکند».

اما چه اتفاقی می افتد که یک مردی که همیشه پشتکار همسر خود است، به یک باره تغییر موضع میدهد و نمیخواهد همسرش موفق شود؟ چه چیزهایی یک مرد را میترساند؟

1- ممکن است وقت کافی نداشته باشد

زنان موفق، وقت بیشتری را به کار خود اختصاص میدهند و ممکن است در این راه تعادل لازم را حفظ نکنند و برای مرد و رابطه خود وقت بیشتری نگذارند؛ این همواره مردان را میترساند. این دسته از بانوان دوست دارند خود کارهایشان را انجام دهند و فقط وقتی از عهده کاری برنیامدند، از همسر خود کمک میخواهند.

2- ممکن است دیگر به من نیازی نداشته باشد

دومین ترس یک مرد این است که ممکن است با توانمند شدن همسرش، دیگر از او کمک نخواهد و تمامی کارها را به تنهایی انجام دهد. زنان موفق بیشتر کارهایشان را خودشان انجام میدهند و در مورد کارهای که بلد نیستند نیز روحیه یادگیری بالایی دارند. این یک مرد را میترساند؛ چرا که یک مرد دوست دارد قهرمان زندگی همسرش باشد. این روحیه زن ممکن است حس ارزشمندی را در رابطه از او بگیرد.

3- ممکن است نتوانم توقعات او را برآورده کنم

این سومین ترس یک مرد، در رابطه با پیشرفت و موفقیت زن زندگیش است. او فکر میکند زن با موفق تر شدن پرتوقع میشود و او نمیتواند از پس توقعاتش بربیاید. این موضوع حس خوب را از مرد گرفته و باعث نگرانی او میشود.

4- ممکن است با افراد موفق مقایسه شوم

به این دلیل مرد از موفقیت زن میترسد که ممکن است معاشران او افراد موفق باشند و مرد در جایگاه مقایسه قرار گرفته، در نتیجه در مقام پایین تری قرار بگیرد. این موضوع به خصوص برای مردی که در زندگی موفقیت چندانی کسب نکرده است، میتواند بسیار ترسناک باشد و او حس پایین بودن را دریافت خواهد کرد.

5- دوست ندارم وارد رقابت شوم

یک مرد ذات جنگجویی دارد و همیشه علاقه مند است در محیط کار رقابت کند و پیروز میدان رقابت باشد. اما هیچوقت نمیخواهد با همسرش بر سر پیروزی رقابت کند.

6- ممکن است از من انتقاد کند

ممکن است با موفقیت زن، او رفته رفته به سمت ایده آل گرایی پیش برود و بخواهد همه چیز عالی و مطابق روش خودش انجام شود. حتی ممکن است در این میان از مرد انتقاد کند که چرا نمیتواند کارها را مطابق سلیقه او انجام دهد.

7- کنترل می شوم

رابطه با زن موفق ممکن است حس رهایی را از مرد بگیرد و او حس کند دائما زیر ذره بین است. این کار، حس ناخوشایندی به مرد منتقل میکند.

8- او مغرور است

موفقیت زن ممکن است در او احساس غرور بیشتری پدید آورد و مرد را نادیده بگیرد. در حالی که مرد دوست دارد قهرمان زندگی زن باشد و زن قدرت او را ببیند؛ اما چون این اتفاق نمی افتد، مرد احساس کاستی میکند.

9- ممکن است افراد دیگر را به من ترجیح دهد

با موفقیت زن، او در مرکز توجه قرار میگیرد و این میتواند برای یک مرد ترسناک باشد که عده بیشتری همسر وی را بشناسند. این باعث میشود او فکر کند ممکن است همسرش دیگر او را دوست نداشته باشد و بخواهد با مرد موفق تری وارد رابطه شود و به او خیانت کند. این فکر به او احساس ترس و ناامنی میدهد.

 

دلیل هراس مردان از موفقیت همسران خود + راهکار مواجهه با آن

چه کنم شوهرم از من حمایت کند و از موفقیتم نترسد؟

 راهکارهایی برای  زنان که با به کار بستن آنها میتوانند زمینه ی ترس و حسادت را در شریک زندگی خود از بین ببرند و اطمینان را جایگزین ترس و تردید کنند.

از او حمایت کنید

اگر حمایت میخواهید شما هم باید از او برای رسیدن به اهدافش حمایت کنید و در این مسیر او را همراهی کنید.

او را تشویق به رشد کنید

شما اگر با هم رشد کنید و در راه رسیدن به رشد به هم کمک کنید، دیگر از جنگ قدرت خبری نخواهد بود؛ چرا که شما در یک تیم قرار میگیرید و با هم برای موفقیت میجنگید

به او اعتماد به نفس بدهید

برخی از رفتارها بسیار اشتباه هستند و باعث میشوند اعتماد به نفس در همسر شما از بین برود؛ از جمله اینکه جوری رفتار کنید انگار او نمیتواند کاری را درست انجام دهد، یا به تنهایی قادر به حل مشکل نیست. شما نباید روشهای خودتان را به او تحمیل کنید. کارها میتواند به روشهای مختلفی انجام شود، میتوانید با روشهایی به همسرتان احترام گذاشته و با این کار به او اعتماد به نفس بدهید.

کمال گرا نباشید

همیشه انتظار نداشته باشید همه چیز عالی پیش برود؛ کمال گرایی را کنار بگذارید. اگر همسرتان اشتباه کرد، نیازی نیست واکنشهای افراطی نشان دهید و حس بدی به او بدهید.

قدرت نمایی ممنوع

درست است که به موفقیت هایی دست یافته اید، اما باید متواضع باشید. موفقیت شما نباید دلیلی برای نادیده گرفتن ارزشهای همسرتان باشد. اعتماد به نفس داشته باشید؛ اما به اندازه به خودتان افتخار کنید؛ نه جوری که دیگران را به بی ارزشی ببرید. اگر بیش از حد به خود افتخار کنید، مرد برای اثبات قدرتش با شما وارد جنگ میشود سر راه شما قرار میگیرد و برای شما مانع تراشی میکند و تحقیرهای شما را اینگونه تلافی میکند. این نکته ی بسیار مهمی است که هر بانوی موفقی باید به آن توجه کند.

. دلیل هراس مردان از موفقیت همسران خود + راهکار مواجهه با آن

چگونه از موفقیت شوهرم هراس نداشته باشم؟

مردان با به کار بستن برخی راهکارها، براحتی میتوانند بر ترسها و تردیدهای خود غلبه کنند و زندگی مشترک موفقی را همچنان با همسر خود سپری کنند.

 این راهکارها عبارتند از:

1- درباره احساس خود با او صحبت کنید

شما باید در مورد این احساس ناامنی با همسرتان صحبت کنید؛ با این کار او شما را درک خواهد کرد؛ پی به ترسهای شما خواهد برد و به شما کمک میکند این ترسها را کنار بگذارید. ذهن شما نیز از ترسها وتردیدها خالی میشود از او بخواهید در کنار شما باشد و به شما کمک کند تا شما هم به موفقیت برسید.

2- او رقیب شما نیست

همسر خود را به چشم یک رقیب نگاه نکنید، شما قرار نیست با او بر سر رسیدن به موفقیت رقابت کنید. اینها مسائل شغلی هستند که نباید به حیطه روابط عاطفی وارد شده و رابطه شما را خراب کنند. شما باید باهم در رابطه باشید نه در رقابت!

3- از او یاد بگیرید

در کنار فردی موفق قرار گرفتن، یک فرصت مناسب برای یادگیری است. شما میتوانید روشهای موفقیت را از او یاد بگیرید و در جهت اهداف های خود به کار ببرید. غرور را کنار بگذارید و با او در این مورد صحبت کنید.

4- خودتان را با او مقایسه نکنید

مقایسه خود با دیگری در هر حیطه ای، دشمن اعتماد به نفس است. ممکن است شما با همسر خود همکار باشید، اما این دلیلی برای مقایسه شما با او نیست. یک مرد ذات جنگجویی دارد و دوست دارد در محیط کار رقابت کند و پیروز میدان باشد. اما نمیخواهد با همسرش بر سر پیروزی رقابت کند.

5- حمایت کنید

شاید بهتر است به جای این که کنار بایستید و به افکار منفی و ترسناک اجازه جولان بدهید، نزدیک تر رفته و در کنار او باشید و به معنای واقعی از او حمایت کنید. در سختیها در کنارش باشید و رابطه را هدایت کنید. این کار باعث میشودجایگاه ویژه ای در قلب همسر خود پیدا کنید.

6- با هم تفریح کنید

آخر هفته ها که هر دوی شما فرصتی برای تفریح دارید، برای بیرون رفتن برنامه ریزی کنید؛ این میتواند بسیار شما را به هم نزدیک کند و صمیمیت بین شما را افزایش دهد.

7- به خودتان اهمیت بدهید

برای این که حس کمبود نداشته باشید، روی عزت نفس خود کار کنید؛ در کنار آن به ظاهر خود نیز اهمیت دهید. یک ظاهر مرتب به شما اعتماد به نفس بیشتری میدهد

شما نیز برنامه هایی برای موفقیت خودتان بچینید؛ همسرتان را در جریان آن بگذارید و همراهی  و حمایت او را جلب کنید.

8- برنامه های خودتان را داشته باشید

سعی کنید در کنار مدیریت رابطه ی عاطفی، زندگی شخصی خودتان را نیز داشته باشید. شما باید فعالیتهای دلخواه خود را انجام دهید؛ اگر به ورزش علاقه مندید آن را دنبال کنید. سعی کنید زندگی فعالی داشته باشید؛ هدفمند زندگی کردن باعث اعتماد به نفس بیشتری در شما میشود.

دلیل هراس مردان از موفقیت همسران خود + راهکار مواجهه با آن

سخن پایانی:

پیشرفت برای یک بانو ضروری است. اگر همسر یک بانوی موفق هستید، بهتر است با ترسهایتان مقابله کنید تا شریک عاطفی موفقی داشته باشید و به آن افتخار کنید.

بهتر است به جای این که صورت مسئله را پاک کنید، آن را حل کنید در مورد ترسهای خود با همسرتان حرف بزنید. اگر این ترسها در شما به قدری شدید است که باعث میشود زندگی شما از حالت تعادل خارج شود، بهتر است با یک روانشناس متبحر در این مورد مشاوره کنید.

برخی از مردان از موفقیت شریک عاطفی خود می ترسند و احساس ضعف پیدا می کنند. حس می کنند وقتی زن موفق می شود، مردانگیشان کاهش پیدا میکند. اگر مرد هم در کنار زن رشد کند و به موفقیت نزدیک شود، این حس را نخواهد داشت. به علاوه نباید زن و مرد در رابطه با هم رقابت کنند. آنها با هم همکار نیستند، بلکه شریک عاطفی هستند. موفقیت هر کدامشان در زندگی، به خودشان مربوط است و نباید اجازه بدهند که در رابطه‌ زناشویی آنها تاثیر محسوسی بگذارد.

Share