مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 28 - نجوای شیطان

شیطان میداند تولید غم برای مؤمن چقدر خطرناک است و غم برای مؤمن کُند کننده حرکت به سوی الله است و گاهی غم ها چنان اثرات مخربی دارند که روی انسان را خلاف جهت خدا میکند.

مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 28 - نجوای شیطان

جلسه بیستم و هشتم مباحث معرفتی ذکر یار از سری مباحث استاد محمد شجاعی با عنوان «نجوای شیطان» تقدیم حضورتان می گردد.

مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 28 - نجوای شیطان

بهت دسترسی به سایر جلسات «ذکر یار» اینجا کلیک کنید

مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 28 - نجوای شیطان

وقتی شروع به خواندن قرآن می کنید، بدان که حتماً شیطان در آن کار به تو حمله میکند. بالاخره اینقدر وسوسه میکند، آنقدر تلقین میکند که تو بِبُری. برای همین میگوید حتی موقع قرآن خواندن که میخواهی با خدا حرف بزنی اگر قلبت منحرف شد، راهش این است که هیچ وقت به این افکار توجه نکنی و ناراحت هم حتی نشوی.

شیطان میداند تولید غم برای مؤمن چقدر خطرناک است و غم برای مؤمن کُند کننده حرکت به سوی الله است  و گاهی غم ها چنان اثرات مخربی دارند که روی انسان را خلاف جهت خدا میکند. پیام شیطان که تولید اضطراب و غصه است، اصلا اهمیت ندهید. حتی اگر علیه خدا هم چیزی به شما گفت، غصه نخورید؛ چون میخواهد شما در نزد خودتان احساس بی آبرویی کنید.

اگر انسان  فکر میکند در ارتباط با خدا مشکل دارد و باید حلش کند، این از کید شیطان است. اگر بخواهیم کید شیطان را ریشه کن کنیم؛ اصلا زمینه اش را فراهم نکنیم و با یاد خدایی که قرین معرفت است و از یک عنصر بالابرنده و قدرت بخش برخوردار است، کمک بگیریم. 

نکته مهم: همه آثار ذکر مثبت تابع معرفت ذاکر است. با معرفت این آثار ظهور پیدا میکند. 

هر چقدر معرفت شما زیادتر شود، یاد شما هم سازنده تر است. پس ذکر با معرفت طردکننده شیطان است. انسان با معرفت ذکر بگوید؛ یعنی بداند چه کسی را صدا میزند و راجع به چه کسی حرف میزند.

پدیدآورنده: 
Share