با این خوراکیها رفلاکس معده را درمان کنید

تعداد کلمات ۵۸۰ / زمان تقریبی مطالعه : ۳ دقیقه
با این خوراکیهای رفلاکس معده را درمان کنید
رفلاکس معده و یا بازگشت اسید معده به مری مشکلی است در سیستم گوارش و روند هضم غذا. برای درمان سریع و راحت این مشکل دردناک تغییری در برنامه غذایی خود ایجاد کنید.

با این خوراکیهای رفلاکس معده را درمان کنید

در این بخش از ضیاءالصالحین، به معرفی غذاهایی که می توانند بطور موثر به مبارزه با رفلاکس معده کمک کنند می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

با این خوراکیها رفلاکس معده را درمان کنید

آیا شما تاکنون احساس سوزش را در معده تان تجربه کرده اید؟ آیا شما نفخ را تجربه کرده اید؟ پس اگر جواب شما به این دو سوال مثبت است، غذاهایی هستند که بطور طبیعی می توانند رفلاکس معده را کاهش دهند.

اگر شما طی عوامل و دلایل خاصی از غذاهای آماده بیرون استفاده می کنید و یا عادت به خوردن غذاهای ناسالم دارید ، حتماً ورم یا التهاب معده و یا اغلب بازگشت اسید به مری را تجربه کرده اید.

رفلاکس معده چیست؟

رفلاکس اسید نشانه ای از التهاب معده می باشد، آن وضعیتی است که اسید های بیشتری یا اضافی در معده تولید می شود که باعث نفخ ، درد ، سوزش و التهاب می شوند. و اگر به موقع درمان نشوند می توانند تبدیل به بیماری های مزمن رفلاکس اسیدی یا رفلاکس معده به مری شوند.

با این خوراکیها رفلاکس معده را درمان کنید

عوامل اصلی و مهم ایجاد و تشدید رفلاکس معده عبارتند از:

رژیم های ناسالم ، خوردن غذاهای تند یا غذاهای چرب ، بارداری و اختلالات گوارشی و ... می باشند.

با این خوراکیها رفلاکس معده را درمان کنید

علائم و نشانه های رفلاکس معده 

برخی از علائم شایع مرتبط با رفلاکس اسید احساس سوزش در شکم و قفسه سینه و احساس درد در شکم و قفسه سینه ، آروغ زدن ، استفراغ ، تهوع ، تلخ شدن دهان ، التهاب معده و گلو درد و ... می باشند.

با این خوراکیها رفلاکس معده را درمان کنید

مواد غذایی و خوراکیهای ضد رفلاکس معده 

ما در ادامه برخی از غذاهای برای کاهش اسید معده را به شما معرفی میکنیم برای اطلاع بیشتر مطالب زیر را بخوانید.

زنجبیل: همانطور که می دانید زنجبیل فواید بسیار زیادی دارد و برای بدن بسیار مفید است و به سلامت آن کمک به سزایی می کند، زنجبیل دارای آنزیم های خاصی است و می توانند در خنثی سازی رفلاکس اسید معده کمک به سزایی کند و می توانند رفلاکس اسید معده را درمان کند

خربزه: میوه ای است که بهترین خنک کننده معده محسوب می شود که می تواند مانع تولید مایعات اضافی دستگاه گوارش شود که نتیجه این عمل این است که رفلاکس اسید کاهش می یابد و التهاب معده نیز درمان می شود.

ماست: ماست داری پرو بیوتیک می باشد و می تواند معده را با لایه ای از باکتری ها بی خطر و سالم بپوشانه که نتیجه این عمل کاهش رفلاکس اسید معده است و نمی گذارد که معده اسید تولید کند.

بلغور جو دو سر: بلغور جو دو سر یک دانه سالم به شمار می آید و می تواند دیواره معده را بالایه ی از ژلاتین بپوشانند که در نتیجه این عمل فعالیت های اسیدی کاهش می یابد.

موز: موز میوه ی است که می توان از آن بعنوان خنک کننده معده نام برد چرا که PH بالایی دارد و می تواند در کاهش تولید اسید معده موثر باشد.

سبزیجات: سبزیجات دیگر مواد غذایی سالمی هستند که بسیار قلیایی می باشند به این معنی که می توانند تولید اسیده معده را بطور موثر خنثی نمایند.

آدامس: جویدن آدامس می تواند باعث افزایش تولید بزاق دهان شود که در پی این عمل بزاق دهان می تواند تولید اسید معده را خنثی و درمان کند.

با این خوراکیها رفلاکس معده را درمان کنید

پدیدآورنده: 
Share