نقاشی شنی پرتره شهید مهدی باکری

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل نقاشی شنی پرتره شهید مهدی باکری13.77 مگابایت
دانلود کلیپ نقاشی شنی پرتره «چشمها» به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید مهدی باکری

نقاشی شنی پرتره شهید مهدی باکری

در این بخش از ضیاءالصالحین، کلیپ نقاشی شنی پرتره "چشمها سخن میگویند" را به مناسبت سالروز شهادت سردار غیور ایرانی، شهید مهدی باکری به مدت یک دقیقه تقدیم دوستداران مکتب جهاد و شهادت می نماییم.

نقاشی شنی پرتره شهید مهدی باکری

شهید مهدی باکری

مهدی باکری (۳۰ فروردین ۱۳۳۳ – ۲۵ اسفند ۱۳۶۳) نظامی ایرانی بود که از فرماندهان سپاه پاسداران در خلال جنگ ایران و عراق محسوب می‌شد و فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا را برعهده داشت.
باکری در عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر ۱، ۲، ۳ و ۴، همچنین عملیات خیبر حضوری فعال داشت. وی در خلال اجرای عملیات بدر در روستای حریبه بر اثر اصابت گلوله مستقیم نیروهای عراقی به درجه رفیع شهادت نائل گردید. سپس گروهی داوطلب برای بازگرداندن پیکر وی اقدام کردند که در حال بازگشت، قایق آن‌ها مورد اصابت موشک آر.پی. جی قرار گرفت و پیکر تمام آن‌ها در اروندرود مفقود شد. دو برادر دیگر باکری به نام‌های علی باکری از اعضاء مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران که پس از دستگیری توسط ساواک، در دادگاه نظامی به اتهام «خرابکاری و برهم زدن امنیت کشور»، اعدام شد. و برادر دیگر او حمید باکری نیز در خلال جنگ ایران و عراق به شهادت رسیدند.

نقاشی شنی پرتره شهید مهدی باکری

جهت دسترسی به مجموعه مطالب مرتبط با سردار شهید مهدی باکری کلیک کنید.

پدیدآورنده: 
Share