استرس سم مهلک سیاتیک

زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه
سیاتیک
استرس، اضطراب، شوک و عصبانیت از عواملی هستند که با ایجاد انقباض در عضلات بدن، احتمال ایجاد دردهای سیاتیکی را به شدت افزایش می‌ دهند.

استرس سم مهلک سیاتیک

علل متعددی برای ایجاد دردهای "سیاتیک" وجود دارد اما در این بین، حالات روحی و روانی افراد مانند استرس و اضطراب در ایجاد و یا تشدید دردهای سیاتیک بسیار مؤثر است؛ در این نوشتار، میزان تاثیر حالات روحی در ایجاد دردهای سیاتیک و راهکارهای درمان آن را بررسی می کنیم.

استرس سم مهلک سیاتیک

به گزارش خبرنگار طب ضیاءالصالحین؛ دردهای سیاتیک از جمله درد هایی هستند که به دلیل جابه جایی دیسک، تجمع رسوبات اطراف مهره ها، جابه جایی لگن، بارداری و به ویژه علل ارثی، به سراغ ما می آیند. اما در این بین، استرس، اضطراب، شوک و عصبانیت از عواملی هستند که با ایجاد انقباض در عضلات بدن، احتمال ایجاد دردهای سیاتیکی را به شدت افزایش می دهند؛ به عنوان مثال شنیدن خبرهای بد یا قرار گرفتن در موقعیت های استرس زا در افراد مبتلا به سیاتیک باعث تحریک عصبها به ویژه عصب سیاتیک می شود.

نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که تمام این فشارها و تنش های عصبی باعث بروز انقباض های عضلانی در بدن می شوند که نهایتا به تنگ شدن مجاری ریشه های عصبی در افراد ختم خواهند شد. این تنگی مجاری به اعصاب، به ویژه عصب سیاتیکی فشار وارد کرده و درد را در بیماران مستعد شروع یا زیاد میکند؛ به همین دلیل است که در شرایط بحرانی و استرس زا بسیاری از افراد دچار اسپاسم ها و انقباضات عضلانی می شوند.

استرس سم مهلک سیاتیک

بهترین راهکار

در بین راهکارهای درمان این بیماری، بهترین کار دور نگه داشتن فرد مبتلا از شرایط بحرانی و سخت روانی است؛ باید سعی کنید شرایط را طوری مدیریت کنید که در اثر اتفاقات مختلف و بی اهمیت، افراد مبتلا به دردهای سیاتیکی تحت فشارهای روحی و تنش زا قرار نگیرند.

استرس سم مهلک سیاتیک

داروهای گیاهی آرام بخش

دم نوش های گیاهی مثل گیاه سنبل الطیب هم می تواند به عنوان یک آرام بخش طبیعی عمل کند که قبل از مصرف آن حتماً باید با طبیب حاذق مشورت کنید.

استرس سم مهلک سیاتیک

نقش ورزش در درمان سیاتیک

ورزش نیز می تواند یکی دیگر از بهترین کارهای حفظ آرامش و همین طور جلوگیری از اضطراب، برای این بیماران باشد؛ ورزش هورمون های استرس زا را در بدن کاهش می دهد همچنین کیفیت خواب را بالا می برد. از همه مهم تر اینکه باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد بیمار میشود که در درمان بیماری های روحی بسیار کمک کننده است.

استرس سم مهلک سیاتیک

بیشتر بخوانید : هوفاریقون؛ آرام بخش و تقویت‌ کننده سیستم ایمنی بدن

پدیدآورنده: 
Share