اینفوگرافیک دانستنی های نهم ربیع الاول

اینفوگرافیک دانستنی های نهم ربیع الاول

اینفوگرافیک دانستنی های نهم ربیع الاول

به مناسبت نهم ربیع الاول مصادف با آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پوستر اینفوگرافیک دانستنی های نهم ربیع الاول با هدف اطلاع رسانی در خصوص این روز و اهمیت و جایگاه آن طراحی شده است.

پوستر اینفوگرافیک دانستنی های نهم ربیع الاول شامل داستانک هایی در خصوص زندگی این امام بزرگوار قبل از تولد ایشان تا آغاز امامت در نهم ربیع و همچنین دربردارنده اهمیت این روز از دیدگاه علما به همراه اعمال این روز است.

 

پوستر نه ربیع الاول | آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

توجه : جهت مشاهده و دریافت اینفوگرافیک در ابعاد اصلی و بزرگ تر روی تصویر فوق کلیک کنید.

 

پیشنهاد ویژه : آغاز امامت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف - ویژه نامه خاتم الاوصیاء/ 9 ربیع الاول

اینفوگرافیک دانستنی های نهم ربیع الاول

روز نُهُم رَبیع ُالاول روز آغاز امامت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، دوازدهمین امام شیعیان است. بنابر نقلی در این روز، عمر بن سعد از قاتلان امام حسین (علیه السلام) کشته شد. گاه در این روز محافلی به نام های، عیدُ الزهرا و فرحةُ الزهراء، به عنوان روز قتل خلیفه دوم عمر بن خطاب برگزار می شود. براساس گزارش های تاریخی، خلیفه دوم در ۲۷ ذی الحجه به دست ابولؤلؤ، ضربت خورد و سه روز بعد کشته شد. مراجع تقلید و عالمان دینی شیعه، برپایی مجالسی را که در آن اهانت به مقدسات و بزرگان دینی اهل سنت می شود، جایز نمی دانند.

برگزاری مراسم به مناسبت کشته شدن عمر بن خطاب همواره مخالفت بسیاری از علما و مراجع تقلید را به دنبال داشته است. محمدحسین کاشف‌الغطاء از علمای نجف برگزاری این مراسم را ممنوع کرد. مراجع دیگری چون حضرات عظام آیت الله خامنه ای، صافی گلپایگانی، بهجت، سیستانی، میرزا جواد تبریزی هر کدام فتاوای خاصی را در مخالفت با این مراسمات اعلام کرده اند.

Share