چرا دنیا ما را جذب می کند؟ - استاد پناهیان

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل چرا دنیا ما را جذب می کند؟ - استاد پناهیان64.13 مگابایت
با این کار همین حالا می توانید از بهشت لذت ببرید!

چرا دنیا ما را جذب می کند ؟ - حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان

در این کلیپ کوتاه با موضوع " چرا دنیا ما را جذب می کند ؟ " در کلام دلنشین حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در خصوص خیال انسان و لذت بردن از تصور بهشت به مدت 5 دقیقه با ما همراه باشید.

چرا دنیا ما را جذب می کند

خداوند متعال می‌ فرماید : هر گاه یاد من بر بنده‌ ام غالب شود ( یعنی همه وجودش بشود : من )، خواهش و خوشی او را در یاد خودم قرار می‌ دهم؛ یعنی لذّت می‌برد از این که به ذکر و یاد من است.
« فإذا جَعَلتُ بُغيَتَهُ و لَذَّتَهُ في ذِكرِي عَشِقَني و عَشِقتُهُ » ؛ هر موقعی که این خواهش و خوشی او را در یاد خودم قرار دادم، عاشق من می‌ شود. من هم می‌ شوم عاشق او!
وقتی خطورات انسان، الهی شد و مدام به یاد خدا بود؛ خدا هم در یاد او است. مگر می‌ شود انسان یاد کسی باشد و او به یاد انسان نباشد!؟
«القلب یهدی الی القلب»  که جمله ی معروفی هم است و در فارسی خودمان می‌ گوییم : دل به دل راه دارد، همین است. انسان یاد خدای متعال باشد و خداوند عالم به یادش نباشد!؟ پروردگار عالم که خیلی به یاد ما است.
حضرت حق در حدیثی قدسی می فرماید :  « فإذا عَشِقَني و عَشِقتُهُ رَفَعتُ الحِجابَ فيما بَيني و بَينَهُ»، موقعی که من عاشق او شدم و او هم عاشق من شد؛ حجاب بین خودم و او را برمی‌ دارم....

چرا دنیا ما را جذب می کند

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share