درمان بیماری های معده - دکتر سیدحسن ضیایی

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل درمان بیماری های معده - دکتر سیدحسن ضیایی24.81 مگابایت
در این کلیپ کوتاه 6 دقیقه ای با درمان بیماری های معده در کلام دکتر سید حسن ضیایی آشنا شوید.

درمان بیماری های معده - دکتر سیدحسن ضیایی

در این کلیپ کوتاه 6 دقیقه ای با درمان بیماری های معده در کلام دکتر سید حسن ضیایی آشنا شوید.

درمان بیماری های معده

درمان بیماری های معده

  1. نمک : افراد باید پیش و پس از غذا کمی نمک بخورند. مصرف نمک قبل از غذا به کاهش اسید معده و پس از آن به هضم و ضدعفونی کردن غذا کمک می کند.
  2. عرق زنیان : افرادی که به ویژه پس از مصرف غذا های سنگین و گوشتی دچار احساس سنگینی معده می شوند باید برای رفع این احساس مقداری عرق زنیان بنوشند.
  3. سیب  زمینی خام : افرادی که دچار معده درد و بالا بودن اسید معده هستند می  توانند یک عدد سیب  زمینی خام را رنده کنند و به مقدار نصف استکان آب آن را به آرامی بنوشند.
  4.  سبزیجات : افراد باید همراه غذا از سبزیجات تازه استفاده کنند. مصرف سبزیجات تازه علاوه بر سم زدایی بدن به بهتر شدن حرکات دودی روده و جلوگیری از بروز یبوست نیز کمک شایانی می کند.
  5. سماق : مصرف سماق همراه با غذا های گوشتی ضروری است.
  6. ترکیب عرق نعناع، عرق بارهنگ، گلاب و نبات : مبتلایان به دل درد، دل پیچه و نفخ برای رفع مشکل خود باید از ترکیب آب جوش به همراه عرق نعناع، عرق بارهنگ، گلاب و نبات استفاده کنند. افراد برای تهیه این مخلوط باید سه قاشق غذاخوری عرق نعناع، یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق مرباخوری بارهنگ را به یک لیوان آب جوش بیفزایند. نوشیدن این معجون برای افراد کم اشتها نیز مفید است. 
  7. ماساژ معده با روغن سیاه دانه یا مصطکی : موجب تقویت معده می شود.
  8. پرهیز از پرخوری و روزه داری: نیز به دفع سموم از معده و روده کمک شایانی می کند.
  9. دمنوش های زیره سبز، آویشن، نعناع، کاکوتی، رازیانه، شیرین بیان، زنیان و بومادران استفاده از مخلوط این دمنوش ها سبب تقویت معده و دستگاه گوارش می شود. مصرف این ترکیب برای رفع سردی، ترشی و زخم معده، نفخ و دل درد موثر است. همچنین زنان می توانند در ۲ تا سه روز نخست عادت ماهیانه روزانه سه لیوان از این معجون را بنوشند.
Share