عتبات عاليات عراق | این قسمت : زائر فرات، حرم امام علی عليه السلام

دریافت ویدئو
حرم امام علي عليه السلام در مركز شهر نجف قرار دارد. در اين فيلم كوتاه با حرم اين امام همام بيشتر آشنا خواهيد شد.

عتبات عاليات عراق | این قسمت : زائر فرات، حرم امام علی عليه السلام

فیلم زائر فرات، فیلم کوتاهی است که به معرفی حرم امیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام [که در مركز شهر نجف قرار دارد] می پردازد.

حجم فایل: 3.12 مگابایت
سازنده فیلم: مؤسسه مشعر

---------------------------
حرم امام علی (علیه السلام)، محل دفن امیرالمؤمنین امام علی(علیه السلام) در شهر نجف اشرف (عراق) واقع شده است. به دلیل مخفی بودن قبر مطهر ایشان، حضرت امام صادق (علیه السلام) در سال ۱۳۵قمری برای اولین بار محل دفن آن امام همام را نمایان کردند. پس از آشکار شدن قبر، بناهای مختلفی در دوران های مختلف ساخته شد. عضدالدوله دیلمی و شاه صفی از جمله افرادی بودند که بناهای باشکوه و زیربنایی بنا کردند.
تا سال ۱۴۰۴قمری افراد سرشناس بسیاری در حرم امیرالمومنین(علیه السلام) دفن شده اند. در سال ۱۴۰۴قمری حکومت بعث دفن افراد را در حرم ممنوع اعلام کرد. در کتب مختلفی به اسامی مدفونان در حرم امیرالمؤمنین، علی (علیه السلام) اشاره شده است.
حرم امام علی (علیه السلام) در عصر کنونی بنای بزرگ و باشکوهی است که شامل ۴ در، ۵ ایوان، یک صحن بزرگ و یک روضه و ضریح است. بنای حرم بعد از سقوط صدام در عراق و حضور ایرانیان در حال پیشرفت و توسعه است. در سال‌های اخیر، صحنی بزرگ به نام صحن حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در قسمت غربی حرم، در دست ساخت است که فضای کلی حرم را تا ۱۴۰ هزار متر مربع گسترش می دهد. بسیاری از فقها و علمای شیعی در این بنا دفن شده اند.

راهنما_و_نقشه_حرم_حضرت_علی_(ع).jpg

Share