پاورپوینت درس 3 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم
پاورپوینت درس 3 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم /پنجگانه سواد رسانه ای
پاورپوینت درس 3 تفکر و سواد رسانه ای از کتاب تفکر و سواد رسانه ای به یکی دیگر از مفاهیم اساسی در فهم سواد رسانه ای می پردازد. در این درس «سوالات پنجگانه سواد رسانه ای» مطرح می شود که از عناصر شش گانه ارتباطات گرفته شده است.
در به روز رسانی این درس موارد زیر اصلاح شده است:
۱- اصلاح عناصر ششگانه ارتباطات و سوالات پنجگانه سواد رسانه ای
۲- تغییر چینش اسلایدها، کاستن صفحات زاید و افزودن اسلایدهای کاربردی برای فهم بهتر این درس
۳- به روزرسانی جدول صفحه ۲۳ کتاب درسی
پیشنهادی: دانلود کتاب جدید تفکر و سواد رسانه ای برای پایه دهم
پاورپوینت درس 3 تفکر و سواد رسانه ای از کتاب تفکر و سواد رسانه ای به یکی دیگر از مفاهیم اساسی در فهم سواد رسانه ای می پردازد. در این درس «سوالات پنجگانه سواد رسانه ای» مطرح می شود که از عناصر شش گانه ارتباطات گرفته شده است.
در ابتدای این درس عناصر شش گانه ارتباطات توضیح داده می شود؛ عناصری شامل:
1. فرستنده (مولف)
2. پیام (محتوا)
3. رسانه (تماس)
4. گیرنده (مخاطب)
5. رمزگان
6. بافت (فرهنگ)
در ادامه درس سوم، با بیان اینکه وظیفه سواد رسانه ای، تبدیل مخاطب منفعل به فعال است، «سوالات پنجگانه سواد رسانه ای» که از عناصر اصلی ارتباطات گرفته شده اند را برای مخاطبان فعال بیان می کند. این سوالات از این قرار است:
1. چه کسی این پیام را تولید کرده است؟ چرا این پیام استفاده شده است؟ (فرستنده و هدف)
2. چه سبک زندگی، ارزشها و نظریاتی در این پیام ارائه شده یا از آن حذف شده است؟ (پیام)
3. از چه قالب و فنونی برای جلب توجه مخاطب استفاده شده است؟ (رسانه و رمزگان)
4. چطور افراد مختلف این پیام را متفاوت دریافت می کنند؟ (گیرنده)
5. این پیام در چه بستر و فرهنگی تولید شده است؟ (فرهنگ)
در انتها نیز با ارائه مثالهایی از پیامهای رسانه ای شامل، پیامهای تلگرامی مشهور، بخشهایی از برنامه ۹۰ و خندوانه و همچنین ارائه چند تبلیغ خلاق پاسخ دهی به سوالات پنجگانه فوق مورد تمرین و بررسی قرار می گیرد. همچنین می توانید پاورپوینت درس سوم را به همراه فیلمهای موجود در این ارائه دریافت نمایید:
1. رسانه ها چند نوع مخاطب دارند؟
مخاطب فعال و مخاطب منفعل
2. مخاطب فعال در رویارویی با پیام رسانه ای چه پرسش هایی باید از خود بکند؟
الف) از چه فنونی برای جذب مخاطب استفاده شده؟
ب) چطور افراد مختلف این پیام را متفاوت در ک می کنند؟
ج) سازنده پیام کیست؟
د) چرا این پیام فرستاده شده؟
ر) چه سبک زندگی، ارزشها و نظریاتی در این پیام ارائه شده یا ازآن حذف شده؟
3. تلویزیون چه ساختار، قالب ها و یا گونه هایی برای ارائه پیام دارد؟
1. مستند
2. گفت وگو (تاک شو)
3. مجموعه تلویزیونی (سریال)
4. فیلم سینمایی
5. کمدی و طنز
6. خبری
7. آموزشی
8. کودک و نوجوان
9. مسابقه
10. ورزشی
11. موسیقی
توجه: برای اجرای پاورپوینت در ابتدا پنجره ای باز می شود که باید گزینه سوم را زد یعنی read only
دیدگاهها
ندارم
ندارم
خوب
فایل پاور پوینت رو از کجا میشه دانلود کرد؟
In reply to فایل پاور پوینت رو از کجا by جلال
ی., 10/20/2019 - 23:41پاورپوینت اضافه شد...
خیلی خوب بود ممنون
asla fayl bz nmishe
In reply to asla fayl bz nmishe by Y
س., 10/29/2019 - 16:32در گوشی موبایل تست نکنید... حتما در سیستم ببینید مشکلی ندارند...
و اگر رمز خواست گزینه Read only را انتخاب کنید.
لطفا رمز شو بدین
In reply to لطفا رمز شو بدین by محمد رضا
چ., 11/06/2019 - 19:04اگر رمز خواست گزینه Read only را انتخاب کنید.
سلام نمیشه رمز رو بگین میخوام افکت هش با فونتاشو عوض کنم ولی اسم سایت شما هست
In reply to سلام نمیشه رمز رو بگین میخوام by حسام
د., 11/11/2019 - 19:44علیکم السلام
به نظر شما کمی درخواستتون عجیب نیست؟!!!!
اونایی که می فروشند هم اسم سایت و لوگوشونو میزارند و شرط و شروط هم کنارش میزارن که کسی حق حذف اونارو نداره...
حالا ما رایگان در اختیارتون قرار دادیم این پاورها را می خواهید تبلیغ سایت را هم حذف کنید؟؟؟!!!
کمی منصف باشید برادر...
موفق باشید
In reply to علیکم السلام by forum_admin
جمعه, 09/04/2020 - 22:46حرفه حق . واقعا خداخیرتون بده
درس سواد رسانه ای خیلی مسخرس
افتضاح
کتاب درسی عوض شده
ما الان پنج رکن داریم ن شیش رکن
کاربر
پیام
مجرا یا کانال یا رسانه
کاربر یا گیرنده
بستر یا فرهنگ
افزودن دیدگاه جدید