پیام های بازرگانی تلویزیون نباید با سبک زندگی اسلامی مغایرت داشته باشد
به گزارش خبرگزاری ضیاءالصالحین به نقل از خبرگزاری حوزه, حجت الاسلام غلامرضا یوسف زاده در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: هر برنامه رسانه ملی از جمله بحث تبلیغات باید در نهایت در راستای ترویج و تقویت سبک زندگی ایرانی – اسلامی باشد و مدیران و برنامه سازان صدا و سیما باید به طور خاص به این مهم عنایت کنند.
وی افزود: متاسفانه گاه در برخی برنامه ها و به ویژه آیتم های تبلیغاتی تناقضاتی در این باره دیده می شود که می تواند در ارایه سبک زندگی صحیح اسلامی به انبوه مخاطبان رسانه ملی خلل هایی ایجاد کند.
این صاحب نظر مسایل هنری و فرهنگی همچنین بیان داشت: مولفه های سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید در همه برنامه های رسانه ملی لحاظ شود و پیام های بازرگانی که توجیه تجاری دارد نیز نباید از این مساله مستثنی باشد.
وی که دانشجوی دکترای حکمت هنر دانشگاه ادیان و مذاهب است، افزود: وقتی به عنوان مثال یک تبلیغ کالایی نشان داده می شود که در آن زنان و مردان فلان نوع آرایش و پوشش را دارند و تجملات زندگی آپارتمانی به نمایش در می آید، دیگر نمی توان به تبلیغ سبک زندگی دینی به معنای واقعی در چنین وضعیتی همت گماشت.
حجت الاسلام یوسف زاده ادامه داد: وقتی می خواهیم سبک زندگی اسلامی را نشان دهیم در تبلیغات کالا نیز باید سیاست گذاری رسانه ای با هدف اصلی همخوانی داشته باشد و گرنه چه بسا که اثر عکس بگذارد.
وی اضافه کرد: گاهی نیز خواسته یا ناخواسته چنین القا می شود که برای بهره مندی از یک زندگی راحت و پیشرفت کردن باید فلان زندگی و خانه را داشت و زنان برای جذاب بودن باید فلان مانتو و لباس و آرایش را داشته باشند در حالی که باید حقیقت معارف دین را با ابزار هنری به مردم نشان داد و نه تجملات و ظواهر برگرفته از فرهنگ غربی .
این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان داشت: از دیگر سو به ویژه در سال اقتصاد مقاومتی باید در رسانه ملی و دیگر رسانه های جمعی به حمایت از تولید ملی پرداخت و با ساخت برنامه های جذاب و پرمحتوا، توده های مردم به خصوص نسل جوان را به مصرف کالای تولید داخل ترغیب کرد که در این باره تلویزیون و سریال ها و برنامه های نمایشی آن ظرفیت بسیار عظیمی در اختیار دارد.
افزودن دیدگاه جدید