معرفت و محبت - حجت الاسلام جواد محمد زمانی

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل معرفت و محبت - حجت الاسلام جواد محمد زمانی165.85 مگابایت
موضوع: 
معرفت و محبت ؛ دو بال برای رشد انسان در کلام حجت الاسلام جواد محمد زمانی

معرفت و محبت - حجت الاسلام جواد محمد زمانی

فیلم کامل سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین جواد محمد زمانی را با موضوع " معرفت و محبت ؛ دو بال برای رشد انسان " به مدت چهل و پنج دقیقه تقدیم جویندگان طریق معرفت می کنیم. حجت الاسلام و المسلمین جواد محمد زمانی در این سخنرانی می گوید اساس هستی بر اساس معرفت و محبت و عشق الهی است و عشق الهی است که باعث خلق انسان شده است. وی در ادامه به کلام نورانی حضرت امام خمینی رضوان الله علیه اشاره می کند ، که امام می فرمودند غایت و نهایت و هدف نهایی حکومت اسلامی رساندن مردم به معرفت الله است. 

حجت الاسلام جواد محمد زمانی در ادامه به حدیث قدسی مشهور " کنت کنزاً مخفیاً فأحببتُ أن أعرف فخلقتُ الخلقَ لکی أعرَف " نیز اشاره کرده و می گوید از نگاه عرفانی، این حدیث بیانگر فلسفه خلقت بوده و رمز آن در تفسیر و توضیح هستی شناسانه ی آن است. در حقیقت، شاه کلید مباحث آفرینش عرفانی، تبیین این حدیث و مباحث پیرامون آن، نظیر حرکت حبّی، نکاح اسمایی و ظهور کمالات حق تعالی است. و این حدیث در تشریح غایت آفرینش عرفانی نقش بسزایی دارد.

✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿

معرفت و محبت - حجت الاسلام جواد محمد زمانی

جهت دانلود و تماشای فیلم ها و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع ( از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و ... ) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share