فضیلت نماز عید فطر - استاد پناهیان

دریافت ویدئو
موضوع: 
کلیپ کوتاه "فلسفه و فضیلت نماز عید فطر" در کلام حجت الاسلام پناهیان

فضیلت نماز عید فطر - حجت الاسلام و المسلمین استاد علیرضا پناهیان

با این کلیپ کوتاه با موضوع " فلسفه و فضیلت نماز عید فطر " در کلام دلنشین حجت الاسلام و المسلمین استاد علیرضا پناهیان به مدت 2 دقیقه و 13 ثانیه با ما همراه باشید.

❀  ❀  ❀  ❀  ❀  ❀  ❀  ❀  ❀  ❀  ❀  ❀  ❀  ❀  ❀  ❀  ❀  ❀  ❀  ❀ 

نماز عید سعید فطر ، با معنویت خاصی که دارد ، دل ها را متوجه خدا می کند ، حالت استغفار و توبه در دل ها ایجاد می کند و مستحب است که انسان ، پیش از نماز عید فطر غسل کند ، دعاهای خاصی را بخواند و در فضای باز و در زیر آسمان به نماز بایستد .

حضرت امام رضا علیه آلاف التحیه و الثناء می فرمایند :

« انما جعل یوم الفطر العید، لیکون للمسلمین مجتمعا یجتمعون فیه و یبرزون لله عز و جل فیمجدونه علی ما من علیهم، فیکون یوم عید و یوم اجتماع و یوم زکوة و یوم رغبة و یوم تضرع » [1]

 پروردگار متعال روز عید فطر را بدین سبب « عید » قرار داد ، تا تمامی مسلمانان مجمعی داشته باشند که در آن روز جمع بشوند و در برابر حضرت حق ، به خاطر نعمت ها و منت هایش به تمجید و تعظیم بپردازند . پس آن روز، روز عید و تجمع و زکات و رغبت و نیایش است .

پی نوشت ها : 

[1] وسائل الشیعه ، جلد 5 صفحه 141 ، من لا یحضره الفقیه ، جلد 1 صفحه 522

فضیلت نماز عید فطر

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share