سفارت جمهوری اسلامی ایران؛ تریبونی برای جمهوری آذربایجان!

سفارت جمهوری اسلامی ایران؛ تریبونی برای جمهوری آذربایجان!

مدت هاست که جامعۀ انقلابی از عملکرد منفعلانه دستگاه دیپلماسی و علی الخصوص سفارت ایران در باکو دلِ خوشی ندارد و این مسئله بارها و بارها مشاهده شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران؛ تریبونی برای جمهوری آذربایجان!

سفارت هر کشوری باید مدافع منافع آن کشور باشد نه مدافع منافع کشور میزبان و صد البته اگر حرف حقی باشد، جا دارد که روی آن تأمل کنیم ولی مع الأسف و در کمال شگفتی سفارت ایران همواره سعی کرده از حرفهای نابجا و ناحق طرفهای آذربایجانی حمایت کند و کاری میکند که آنها دوست دارند و رضای حاکمیت دیکتاتور آذربایجان را بر رضای خدا ترجیح دادن را چگونه می توان توجیه کرد؟!

در جمهوری آذربایجان جناب سفیر و دارو دسته اش چگونه می توانند جسارتهای طرفهای آذربایجانی را برتابند، اگر رگ و ریشۀ ایرانی دارند؟

حرف ما همسو بودن با ایرانشهری ها نیست و نخواهد بود، ولی انصافاً تنشهایی که بوده از سوی کدام دولت بوده و آغازگر این تنشها کدام کشور بوده؟! رئیس جمهور کدام کشور، صراحتاً به تمامیت ارضی کشور مقابل حمله کرده و میزبانی حرکتهای تجزیه طلبانه مخالفین کشور دیگر را برعهده گرفته؟!

سفارت ایران اگر مطلبی را بدون هیچگونه قید و بندی و بدون هیچگونه حاشیه زدنی منتشر میکند، قطعاً به منزلۀ تأیید آن است، و ما فکر نمیکنیم که سفارت ایران در باکو اینقدر بیسواد و یا کم توجه باشند که بدون دقت دست به کاری زده باشند، لذا یک همسویی محسوسی از طرفهای ایرانی با همنوعهای خود در آنسوی مرز مشاهده میشود و جریان از مسیر منفعلانه به سمت همنوایی و تبدیل شدن به مهرۀ بیگانگان به سرعت در حال حرکت است و نیاز به بررسی و تأمل بیشتر از سوی حاکمیت ایرانی دارد...

سیدی که هیچ تناسبی با سادات انقلاب اسلامی ندارد!

سیدی که هیچ سنخیتی با اجداد انقلابی خود ندارد!

و همین حرکتهای بی اساس و بی اعتبار باعث میشود که ما هم بارها تکرار کنیم؛

«ما دیپلمات نیستیم و انقلابی هستیم» و انتظار داریم که مسئولین کشور هم انقلابی باشند؛

نه شعار و نه تظاهر بلکه عملکردی مطابق معیارهای اصیل انقلاب اسلامی...

سفارت جمهوری اسلامی ایران؛ تریبونی برای جمهوری آذربایجان!

پدیدآورنده: 
Share