سئو را کاربردی یاد بگیرید (قسمت ششم)

سئو را کاربردی یاد بگیرید (قسمت ششم)

در قسمت ششم “ آموزش سئو را کاربردی یاد بگیرید ” می خواهیم یاد بگیریم که فایل های (Index) ایندکس شده چگونه نمایش داده می شوند؟

جلسات قبلی: قسمت اول - قسمت دوم - قسمت سوم - قسمت چهارم - قسمت پنجم

این مهم ترین قسمتی است که باید بدانیم . در قدم اول بخش Site page quality وجود دارد. دقت کنید که هم کیفیت سایت و هم صفحه سایت ما هر دو مورد بررسی قرار می گیرد و گوگل بر اساس این کیفیت به هرکدام از صفحات رتبه می دهد و بر اساس همین  رتبه هم مرتب سازی صورت می گیرد،  لیستی از صفحات ساخته و نمایش داده می شود، اما این موضوع و این الگوریتم در جایی عنوان نشده و نمی دانیم که این الگوریتم دقیقا چیست. تنها توضیحی که داده شده این است که بر اساس یک سری فاکتور های خاص این کار را انجام می دهد . این فاکتور ها بیشتر از 200 فاکتور مختلف هستند

سئو را کاربردی یاد بگیرید

یکی از مهم ترین این فاکتورها ، لینک ها هستند . لینک هایی که بین صفحات مختلف وجود دارد. یعنی اگر سایت های مختلف به سایت ما لینک داده باشند این باعث می شود که گوگل کیفیت سایت ما را بالاتر بداند و سایت ما را در رتبه بالاتری قرار بدهد ، همچنین در مورد صفحه سایت ما هم همین موضوع وجود دارد.

بنابراین اگر سایتی تازه معرفی شده و صفحه ای با کیفیتی باشد و سایت های زیادی هم به آن صفحه لینک داده باشند ولی در نتایج جستجو رتبه خوبی نداشته باشد ، میتواند به این دلیل باشد که هنوز سایت در کل رتبه خوبی ندارد .

اهمیت لینک‌ها در سئو

 معمولا صفحات سایت هایی را می بینیم که سایت های معروفی هستند. مثلا در نتایج خیلی از جستجو ها Wikipedia را می بینیم چون Wikipedia سایت معتبری است و صفحات معتبری هم دارد، بنابراین باید روی کیفیت کلی سایتمان هم کار کنیم، از طرفی می دانیم که لینک دهی به سایت اهمیت زیادی دارد ولی باید دقت کرد  ( نباید بیش از حد باشد ، نباید بدون ارتباط باشد ) مثلا یکی از صفحات در مورد موضوع خاصی است اما در سایتی که اصلا به موضوع صفحه ربط نداشته باشد لینک داده شده باشد و این روش نتیجه عکس دارد . گوگل بیشتر به لینک هایی اهمیت می دهد  که بر روی آن ها کلیک شود و آن لینک ها را به عنوان لینک های با کیفیت در نظر می گیرد. در قسمت بعدی این صفحاتی که مرتب شدند وارد فیلتر بعدی می شوند. فیلتر بعدی فیلتر به روز بودن صفحات است.

مشخص است اطلاعاتی که به روز هستند برای گوگل دارای اهمیت خاصی می باشند. فرض کنید که صفحه ای داریم که نزدیک به دو سال است رتبه خوب و تعداد بازدید کنندگان خوبی دارد اما در گوگل افت میکند ، دلیلش این است که سایت های دیگر مطالب به روز تری را ارائه کرده اند و همین به روز شدن باعث شده که صفحات آن ها رتبه بهتری را کسب کنند البته به روز بودن تنها فاکتور نیست ، اما فاکتور مهمی است. از طرفی دیگر خبرگزاری ها و وبلاگ ها که اطلاعات به روز را ارائه می دهند ، در نتایج جستجوی موتور های جستجو از جمله گوگل وجود دارند.

در ادامه فیلتر برای حذف یک سری سایت ها صورت می گیرد . مشخص است که موتور های جستجو سعی می کنند آن صفحاتی را که ممکن است برای ما مضر و خطرناک باشند را از نتایج جستجو خارج کند. به عنوان مثال اگر تشخیص دهد سن جستجو کننده کم است سایتهایی را حذف می کند. نتیجه ای که تا اینجا بدست می آید می توان گفت که  تمام جستجو هایی که در جهان انجام می شود ، یکسان است. اما از اینجا به بعد این نتایج برای هر فرد متفاوت خواهد بود. دو فاکتور مهمی که به نتیجه های مختلفی برای افراد در گوگل منجر می شود، موقعیت جغرافیایی و جستجوهای قبلی می باشد.

 

بازنشر از زنگ دانش - آموزش سئو

Share