کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 33) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۳

دانلود سی و سومین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۳»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 33)

در این بخش، سی و سومین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۳» را به مدت 12 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ السَّلامُ على اَسیرِ الْکُرُباتِ وَقَتیلِ الْعَبَراتِ اَللّهُمَّ اِنّى اَشْهَدُ اَنَّهُ وَلِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ الْفاَّئِزُ بِکَرامَتِکَ اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ... ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ در یک تشکیلات جذب حداکثری سلیقه‌ها و افکار گوناگون و انعطاف در مقابل آنها در عین پافشاری بر ارزش‌ها و اصول و دفع کسانی که به این ارزش‌ها و اصول تعدی می‌کنند مبنای جاذبه و دافعه‌ای است.
 
◈ حب و بغض اگر بر مدار حقیقتی واحد باشد، آنگاه جهشی در سرعت تشکیلات دیده خواهد شد. به‌طور کلی توان فرد واحد در برابر امور، کمتر از جمع است و سرعت به نتیجه رسیدن آن امر در تشکیلات بیشتر است؛ جدای از سرعت، اجری که در جماعت است در فرادی نیست. لذا فرمود: «یدالله مع الجماعة».

◈در تشکیلات دینی و هیئات باید باور کنیم که رسیدن جمعی مهم است نه فردی. اگر در تشکیلات، فرد به مقصد برسد، رشدی حاصل نشده است. جدای از وصول به اهداف، وصول بر مدار حب واحد و بغض واحد مهم است.

⫸ بکوشیم در تشکیلات دینی نقشه کلان اهداف را ترسیم نموده و در این نقشه کلان جایگاه جبهه حق و باطل را همراه با سیر تاریخی منسجم برای اعضا روشن کنیم. با این اوصاف یک تشکیلات دینی در یک مسجد یا مجموعه فرهنگی ضمن درک جایگاه حساس خود در جبهه حق، دشمن خود را خواهد شناخت و فعالیت‌های خود را سازمان داده و اینگونه از رخ دادن تشتت و فعالیت‌های بی‌هدف جلوگیری خواهد شد.

 کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 33) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۳

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

کلمات کلیدی: 
Share