کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 30) / زیارت نامه اربعین، فصل اخیر زائر

دانلود سی امین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «زیارت نامه اربعین، فصل اخیر زائر»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 30)

در این بخش، سی امین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «زیارت نامه اربعین، فصل اخیر زائر» را به مدت 8 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ زیارت اربعین زبان زائری است که پس از کنار گذاشتن همه تعلقات و پیمودن مسیر زیارت برای وصول به امام، کمال نهایی خود را در آن طلب می‌کند. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ در لسان مبارک امام حسن عسکری (علیه‌السلام) آمده است: علامات مومن پنج چیز است؛ اول ۵۱ رکعت نماز ، دوم تعفیر پیشانی به خاک و خصوصا بر خاک کربلا نهادن، سوم «بسم الله الرحمن الرحیم» را در نماز بلند گفتن، زیرا دشمنان اهل بیت (علیهم‌السلام) بواسطه کینه خود از ایشان حتی « بسم الله » را از ابتدای سوره حمد نیز حذف نمودند. چهارم انگشتر به دست راست نهادن که حاکی از واقعه حکمیت است که عمروعاص با نهادن انگشتر به دست چپ، خلافت معاویه را اعلام کرد و پنجم زیارت اربعین.
 
◈ تمام این علامت‌ها از نشانه‌های مومنین به مثابه یک تشکیلات واحد است. این امر نشان‌دهنده این است که هر تشکیلاتی نیاز به شعار و نمادسازی‌ های خود دارد. تشکیلات و جامعه ایمانی تشیع این پنج علامت را به عنوان شعار خود حفظ نموده است. هویت یک جمع و تشکل با همین اصول قوام خواهد یافت.

◈ تلاش کنیم تشکیلات ایمانی ما در راستای اهداف تشکیلات شیعه، با امتثال امر امام و تاسی از اهل بیت (علیهم‌السلام) این پنج علامت را رعایت نموده و جدای از آن برای تشکیلات خودمان نیز اصول و مبنایی در نظر بگیریم و بر آن اصول پایبند باشیم.

⫸ نکته مهم این است که این اصول و مبانی نیز باید جهت اعتلای تشکیلات شیعه وضع شده باشند. تشکیلات باید بتواند خود را در یک پازل بزرگتر جزئی از یک امت اسلامی ببیند که به عنوان شانی از شوون آن امت ایفای نقش کند.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 29) / زیارت اربعین، نشانه مومن

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

کلمات کلیدی: 
Share