کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 29) / زیارت اربعین، نشانه مومن

دانلود بیست و نهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «زیارت اربعین، نشانه مومن»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 29)

در این بخش، بیست و نهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «زیارت اربعین، نشانه مومن» را به مدت 9 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ در روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام، از خواندن زیارت اربعین بعنوان یکی از نشانه‌های خاص مومن یاد شده است. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ هر تشکیلاتی امام و رهبر نیاز دارد و هیئت و جریان اربعین محلی برای تمرین این مسئله است. در تشکیلات بایستی نگاهی طولی به مسئله ولایت داشت. این نگاه طولی ضمن دربرگرفتن ولایت الهی ، ولایت ائمه (علیهم‌السلام) و ولایت رهبر جامعه را نیز در برمی‌گیرد.
 
◈ گاه در جبهه جنگ یک پیرمرد از یک جوان یا نوجوان فرمانده گردان تبعیت می‌کرد. علما و بزرگان رابطه طولی فرمان یک جوان را با فرمان ولی خدا درک می‌نمودند.

⫸ اگر نگاه ولایت طولی با ولایت عرضی در هم تنیده شود آنگاه اثری شگرف در فهم رابطه تشکیلاتی خواهد داشت. نقش امام در امت‌سازی و تشکیلات‌سازی براساس آیات و روایات ما یک نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکار است. امامت حق، اگرچه به معنای اتم آن برای معصومین علیهم السلام محقق است اما مفهوم و جایگاه امامت به عنوان پیشوایی یک حرکت جمعی و تشکیلاتی اختصاصی ایشان نیست لذا قرآن این طلب را به ما یاد می‌دهد که بخواهیم خداوند ما را امام متقین قرار دهد. «وَجَعَلنا للِمُتَقینَ اِماماً» امام تعیین کننده در صلاح و سعادت یک تشکیلات یا فساد و شقاوت آن است. در انقلاب اسلامی هم که یک حرکت تشکیلاتی و اجتماعی گسترده بود، امام خمینی(ره) به عنوان عنصر تعیین‌کننده در این انقلاب است.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 29) / زیارت اربعین، نشانه مومن

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

کلمات کلیدی: 
Share