کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 20) / اربعین، حضور پررنگ اجتماعی

دانلود بیستمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، حضور پررنگ اجتماعی»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 20) / اربعین، حضور پررنگ اجتماعی

در این بخش، بیستمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، حضور پررنگ اجتماعی» را به مدت 8 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ جریان اربعین صرفا یک پیاده‌روی و راهپیمایی نیست! حرکتی هویت‌ساز، امیدبخش و اطمینان‌ساز است که برای به میدان آمدن اعتماد به نفس ایجاد می‌کند. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ برخلاف نگاه غربی که اصالت فرد یا جمع را مطرح می‌کند و این دو را در تقابل با هم می‌داند، اما اسلام معتقد است فرد در مقابل جمع نیست. از ما نخواسته‌اند که از دیگران جدا شویم، بلکه خواسته‌اند هدایت دیگران را از خودمان شروع کنیم و با طلایه‌داری در این حرکت کاروانی دیگران را با خود همراه سازیم.
 
◈ سعادت ما در گرو حرکت کاروانی و جمعی است و هر کس مقامات و کمالات بالاتری طی می‌کند، «منِ» او توسعه‌یافته‌تر است و دیگران را غیر خود نمی‌بیند؛ می‌یابد که حرکت دیگران بخشی از حرکت اوست و لذا از ما خواسته‌اند که بیاییم در حیطه اجتماع و تاثیرگذاری بر حیات جمعی و با اتصال و ارتباط با دیگران و ایجاد حرکت کاروانی، خودمان را توسعه بدهیم و با من توسعه یافته حرکت کنیم. در اینصورت است که حرکت دیگران، حرکت ما تلقی شده و در واقع دیگران دامنه وجودی انسان به حساب می‌آیند.

⫸ بکوشیم در تشکیلات ایمانی ما این فهم اجتماعی دینی با مبنای صحیح اعتقادی در مقابل اندیشه باطل غربی ، نهادینه شود. ایفای نقش در تشکیلات با فهم و درک فلسفه آن، ثمره‌ای متفاوتی خواهد داشت.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 20) / اربعین، حضور پررنگ اجتماعی

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: 
Share