کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 19) / اوج حرکت بر مدار حب و بغض در جریان اربعین

دانلود نوزهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اوج حرکت بر مدار حب و بغض در جریان اربعین»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 19) / اوج حرکت بر مدار حب و بغض در جریان اربعین

در این بخش، نوزهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اوج حرکت بر مدار حب و بغض در جریان اربعین» را به مدت 9 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ جریان اربعین در ادامه عاشورا بر محور حب و بغض شکل گرفته است تا انسان را با سرعت حرکت دهد. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ حضور در هیئت و تشکیلات دینی علاوه بر آنکه یک عهد جمعی است، عهد فردی هر فرد با حقیقت انسان کامل یعنی اهل بیت (علیهم‌السلام) نیز هست. چنانچه دعای جمعی به اجابت نزدیک‌تر است، عهد جمعی نیز روح جمعی ایجاد می‌کند و این پیمان‌های مکرر موجب سیر و حرکت متحد خواهد شد و تشکیلات را در برابر مشکلات و چالش‌ها حفظ خواهد نمود.
 
◈ عهد جمعی باعث می‌شود توفیق هر فرد هم برای خودش بهره بیشتری داشته باشد هم دیگران از وی بهره‌مند شوند. مانند اعضای کوهنوردی که با یک طناب به یکدیگر متصل شده‌اند. این اتصال جمعی در تشکیلات موجب می‌شود لغزش افراد رفع شود.

◈ توصیه به عبادات جمعی، از این جهت است که حرکت‌های جمعی، زمینه را برای ایجاد این روح جمعی و توسعه من انسان از من محدود و در مقابل دیگران به من توسعه یافته و شامل جمع فراهم شود. توفیق جمعی باعث می‌شود اولاً خود مؤمن بهره بیشتری ببرد و هم باعث می‌شود دیگران نیز توفیق کسب نموده و بهره‌مند شوند.

  مراقبه جمعی چنین خاصیتی دارد. لذا دانسته می‌شود چرا عبادت‌های جمعی ارزش بیشتری دارند. همین امر باعث می‌شود من محدود و خودمحور افراد توسعه یابد و رشد نموده، آنگاه به من شامل جمع و روح جمعی برسد.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 19) / اوج حرکت بر مدار حب و بغض در جریان اربعین

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: 
Share