ترتیل صفحه 4 قرآن - استاد شهریار پرهیزگار (آیات ۱۷ تا ۲۴ سوره بقره)

دریافت ویدئو
روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه 4 آیات 17 تا 24 سوره مبارکه بقره

ترتیل صفحه 4 قرآن - استاد شهریار پرهیزگار (آیات ۱۷ تا ۲۴ سوره بقره)

هر روز با قرآن ( آیات ۱۷ تا ۲۴ سوره بقره)، ترتیل تصویری صفحه 4 قرآن کریم به خط عثمان طه و بانوای دلنشین استاد شهریار پرهیزگار همراه با متن ترجمه فارسی آیت الله مکارم شیرازی و نیز متن ترجمه انگلیسی آیات؛

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

برای دسترسی به سایر بخش «هر روز با قرآن» استاد پرهیزگار به این بخش مراجعه نمایید

۩ پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) می‌فرمایند: «اَشرافُ اُمَّتی حَمَلةُ القُرآنِ»؛ شریفان امت من حاملان قرآنند. (خصال صدوق، ۱/۷)

۩ امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند: «حَقُّ الوَلَدِ عَلَی الوالِدِ اَن یُحَسِّنَ اسمَهُ وَ یُحَسِّنَ اَدَبَهُ وَ یُعَلِّمَهُ القُرآنَ»؛ حق فرزند برپدر این است که او را نام نیکو نهد، به خوبی تربیت کند و به او قرآن بیاموزد. (نهج‌البلاغه، حکمة ۳۹۹)

در ادامه تلاوت ترتیل صفحه 4 قرآن کریم ﴿ آیات ۱۷ تا ۲۴ سوره بقره به همراه متن، ترجمه و مفاهیم آیات باصدای شهریار پرهیزکار تقدیم می‌شود.

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

تصویر صفحه 4 قرآن کریم :

صفحه 4 قرآن - (شامل آیات 7 تا 24 سوره بقره)

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

متن صفحه 4 قرآن کریم :

مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَا يُبْصِرُونَ ﴿۱۷﴾

صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ ﴿۱۸﴾

أَوْ كَصَيِّبٍ مِنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصَابِعَهُمْ فِي آذَانِهِمْ مِنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَاللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكَافِرِينَ ﴿۱۹﴾

يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُمْ مَشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿۲۰﴾ 

يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ﴿۲۱﴾

 الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَكُمْ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَنْدَادًا وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿۲۲﴾ 

 وَإِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ ﴿۲۳﴾ 

 فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا وَلَنْ تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ ﴿۲۴﴾ 

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

ترجمه صفحه 4 قرآن کریم :

17) داستان منافقان مانند داستان کسانى است که آتشى برافروختند، و چون پیرامونشان را روشن ساخت، خدا نورشان را از میان برد، و آنان را در تاریکى هایى که چیزى نمى دیدند رها کرد.

18) آنان کر و لال و کورند، نه توانِ شنیدن حق را دارند و نه بر باز گفتن آن توانا هستند و نه مى توانند نشانه هاى حق را بنگرند، از این رو از گمراهى خود باز نخواهند گشت.

19) یا داستانشان مانند داستان کسانى است که در رگبارى تند که از آسمان فرو مى ریزد و در آن تاریکى ها و رعد و برقى است، گرفتار شده اند. در اثر خروش صاعقه ها از ترس مرگ، انگشتان خود را در گوش هایشان مى نهند، و خدا بر کافران احاطه دارد.

20) نزدیک است درخشش برق دیدگانشان را برُباید. هرگاه راه را براى آنان روشن کند، در پرتو آن پیش مى روند، و چون راه را بر آنان تاریک کند مى ایستند. و اگر خدا مى خواست، از آغاز، شنوایى را از گوش ها و بینایى را از چشم هایشان مى گرفت، که خدا بر هر کارى تواناست.

21) اى مردم، پروردگارتان را بپرستید، همان کسى که شما و کسانى را که پیش از شما بوده اند آفریده است، باشد که تقواپیشه گردید و از گرایش به کفر و نفاق بپرهیزید.

22) همان کسى که زمین را براى شما بسترى ]گسترده[ و آسمان را بنایى ]برافراشته[ قرار داد، و از آسمان آبى فرود آورد و به وسیله آن براى شما از میوه ها و محصولات رزقى پدید آورد. پس شما که از دانشى برخوردارید، براى خدا همتایانى قرار ندهید.

23) و اگر در آسمانى بودن این قرآن که بر بنده خود محمّد فرو فرستاده ایم تردید دارید و در این ادّعا راست مى گویید، سوره اى مانند آن بیاورید و گواهانتان را ـ جز خدا ـ فرا خوانید تا بر همسانى آنچه در ردیف قرآن برمى شمرید گواهى دهند.

24) پس اگر چنین نکردید ـ که هرگز نمى کنید و نتوانید کرد ـ از آن آتشى که هیزمش انسان ها و سنگ هاى مورد پرستش شمایند، و براى کافران آماده شده است پروا کنید. 

 

۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞

مفاهیم صفحه 4 قرآن کریم :

تفسیر صفحه 4 قرآن - سوره بقره, ترجمه و مفاهیم صفحه 4 قرآن

پدیدآورنده: 
Share