اربعین، تجلی عصر ظهور - استاد میرباقری + متن

بیانات ارزشمند آیت الله سید محمدمهدی میرباقری در مورد «اربعین، تجلی عصر ظهور» به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی به همراه متن

اربعین، تجلی عصر ظهور - استاد میرباقری + متن

بیانات ارزشمند آیت الله سید محمدمهدی میرباقری در مورد «اربعین، تجلی عصر ظهور» به مناسبت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام به همراه متن / مدت : 6 دقیقه

اربعین، تجلی عصر ظهور - استاد میرباقری + متن

متن سخنرانی

زیارت محور یک سفر معنوی و همه جانبه است که همه امکانات حرکت به سوی امّت واحده اسلامی در عصر ظهور را فراهم می کند. زیارت یک « جامعه مستشهد» درست می کند که آرزوی مردمِ این جامعه خونخواهی اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

زیارات انواع مخصوص دارد. زیارت اربعین یک زیارت شوقی است؛ زیارتی که زوّار آن مشتاق فضای ولایت امامشان هستند و دلتنگ اویند. در این زیارت تجلّی خاصی از ضیافت امام و عصر ظهور محقق شده است که در محبّین حضرت متجلّی است؛ چرا که در عصر ظهور تمام روابط مومنین تجلّی حالات امام هست.

اربعین گسترش فرهنگ عاشوراست. بسط اربعین ضد توسعه غربی در مقیاس جهانی است و غرب گرایان و متحجّرین با پدیده اربعین مخالف هستند؛ لذا برنامه ریزی برای ایجاد اختلال در این جریان جزء برنامه های آن هاست. بنابراین ما باید از نقشه دشمن آگاه باشیم و این پدیده را به عنوان راهی برای ایجاد وحدت و همگرایی بین موحّدین عالَم و گروه های مختلف شیعه تبدیل کنیم.

اربعین، تجلی عصر ظهور - استاد میرباقری + متن

ویژه نامه مرتبط : اربعین حسینی - ویژه نامه چله اندوه

Share