فضیلت روز مباهله - آیت الله جوادی آملی + متن

بیانات ارزشمند آیت الله عبدالله جوادی آملی (حفظه الله) با موضوع «فضیلت روز مباهله»

فضیلت روز مباهله - آیت الله جوادی آملی + متن

در این بخش از ضیاءالصالحین، صوت بیانات ارزشمند آیت الله عبدالله جوادی آملی (حفظه الله) را  با موضوع «فضیلت روز مباهله» به مدت 20 دقیقه می شنوید.

فضیلت روز مباهله - آیت الله جوادی آملی + متن

متن سخنرانی :

مسأله ی امامت امیرالمومنین علیه السّلام، هم در روز غدیر مطرح است و هم در روز مباهله. داستان مباهله، آغازش مبتنی بر بر هان بود و نهایتش، به دعایی اثربخش ختم شد. مسیحیان نجران گفتند: حضرت عیسی که پدر ندارد، فرزند خداست. رسول خدا صلّی الله علیه و آله برای اقامه ی برهان، به آفرینش حضرت آدم اشاره فرمود که بدون پدر و مادر پا به عرصه ی وجود نهاد.

جایی که برهان عقلی موثّر واقع نشد، دعای اثربخش پاکان موثّر خواهد بود. دعا سلاح مومن است و هم خاصیت دفاعی و هم تهاجمی دارد. یعنی با دعا هم می توان از وقوع بلا پیشگیری کرد و هم شرّ دشمنان را خنثی نمود.

از مهمترین نکات آیه ی مباهله، تعبیر کردن از امیرالمومنین علیه السّلام به عنوان "جان پیامبر" است. نقل شده شخصی از رسول خدا درباره ی اصحابش سوال کرد. آن حضرت درباره ی صحابه، مطالبی فرمود و از علی علیه السّلام هیچ نفرمود. آن شخص با تعجّب پرسید: مگر علی، جزء اصحاب شما نیست؟ پیامبر اکرم فرمود: تو از اصحابم سوال کردی. علی، جان من است!

فضیلت روز مباهله - آیت الله جوادی آملی + متن

ویژه نامه مرتبط : ویژه روز مباهله / ویژه نامه نور هل اتی

Share