بیانیۀ بنیاد مردمی ضیاءالصالحین در پی زلزله‌ های اخیر در ایران، ترکیه و سوریه

تعداد کلمات 656 / زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
بیانیۀ بنیاد مردمی ضیاءالصالحین به مناسبت زلزله های اخیر
بنیاد مردمی ضیاءالصالحین این حوادث ناگوار را به همۀ مصیبت دیدگان تسلیت عرض کرده و بر بازماندگان آنها از درگاه ذات احدیت صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارد.

بیانیۀ بنیاد مردمی ضیاءالصالحین در پی زلزله‌ های اخیر در ایران، ترکیه و سوریه

در پی وقوع زمین لرزه های اخیر در مناطقی از ترکیه، سوریه و جمهوری اسلامی ایران و جان باختن شماری از شهروندان ترک و تنی چند از هموطنان عزیز، بنیاد مردمی ضیاءالصالحین بیانیه ای صادر نمود. بیانیۀ بنیاد مردمی ضیاءالصالحین بدین شرح است:

بیانیۀ بنیاد مردمی ضیاءالصالحین به مناسبت زلزله‌ های اخیر در ایران، ترکیه و سوریه

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ، أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ.
[آیات ۱۵۶ و ۱۵۷ سوره بقره، کسانی که چون مصیبتی به آنان برسد می گویند ما از آن خدا هستیم و به سوی او بازمی گردیم. ﴿۱۵۶﴾ بر ایشان درودها و رحمتی از پروردگارشان [باد] و راه‏یافتگان [هم] خود ایشان اند. ﴿۱۵۷﴾]

بنیاد مردمی ضیاءالصالحین این حوادث ناگوار را به همۀ مصیبت دیدگان تسلیت عرض کرده و بر بازماندگان آنها از درگاه ذات احدیت صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارد.

حوادثی رخ داد که به راستی قلب ما را به درد آورد و اندوهمان را مضاعف کرد، به راستی که یکی از آیات و امتحانات الهی بلای آسمانی زلزله است که در آخرالزمان در اقصی نقاط کره خاکی به وفور اتفاق می افتد تا همگان را درس عبرتی باشد و آزمونی در مسیر دیار ابدی که ای انسان تو را با سختی آفریده ایم و با سختی ها نیز می آزماییم، [لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي كَبَدٍ؛﴿آیه ۴ سوره بلد﴾، ترجمه: که ما انسان را به حقیقت در رنج و مشقّت آفریدیم (و به بلا و محنتش آزمودیم).] باشد که انسان ها در این ابتلائات توشه ای برای خود بردارند و از آن رأفت حق جلوه ای در آینه وجودشان جای دهند و از قهاریت حق به خود او پناه آورند.

بنی آدم اعضای یکدیگرند / که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار
[سعدی شیرازی، گلستان، باب اول در سیرت پادشاهان، حکایت شمارهٔ ۱۰]

اما بعد؛

آیا می دانید انسان های خون آشام، در عصر حاضر به چه کسانی اطلاق می شود؟ به کسانی که از کشته های مردم به عنوان ابزاری برای تخریب دیگران و ایجاد فتنه و آشوب و اختلافات در بین ملت ها و کشورها استفاده می کنند.

چند روز پیش بود که زلزله در شهر خوی جمهوری اسلامی ایران، ابزار و دستاویزی شد برای یک عده به اصطلاح انسان با هویت پان ترکیستی و ماهیت شرارت و تجزیه طلبی که از کوچک ترین منافذ جهت سوءاستفاده و تحریف افکار ملت ها برای ایجاد تنش ها و اختلاف مضایقه نمی کنند.

ولی آنچه که مشخص بود، ایران اسلامی در کمک به زلزله زدگان و امدادرسانی به مناطق زلزله زده، هرگز از هیچ اقدامی دریغ نکرده و نخواهد کرد؛ زیرا که جمهوری اسلامی ایران در ماهیت وجودی خود و بنای اولیه و نهادینهٔ خود بشردوستی و آرمان های انسانی را به یدک می کشد و اگر نبود اختلاسگرانی فاسد و نفوذی های داخلی جیره خوار دشمنان قسم خورده این نظام و ملت، این انقلاب اسلامی الگوی تمامی کشورهای جهان در عدالت و سخاوت و کرامت های انسانی می شد و إن شاءالله این مهم تاریخی هم به وقوع خواهد پیوست.

متأسفانه، امروز بار دیگر، بازهم اخبار ناگواری اعلام شد و اتفاقات وحشتناکی در کشورهای سوریه و ترکیه رخ داد که دل هر انسانی را به درد می آورد و قلب او را اندوهگین می سازد؛ ازاین رو بدون کوچک ترین حاشیه ای و با فراموش کردن روزهای سخت خود که برخی همسایگان حتی اعلام کمک هم نکردند؛ ولی برعکس بر تنور اختلافات دمیده و بر ایجاد فتنه های داخلی و قومیتی دامن می زدند، بلافاصله جمهوری اسلامی ایران ۶ گروه متشکل از تیم های جست وجو، امداد و نجات، درمان اضطراری و مدیریت هماهنگی عملیات جهت امداد به مردم زلزله زده کشور ترکیه اعزام کرد تا با عمل خود اعلام کند که نه به دنبال فتنه انگیزی است و نه دنبال حاشیه سازی، بلکه ملاک ما انسان دوستی و آرمان های ترسیم شدهٔ انقلاب اسلامی ماست.

به لطف حق ایران اسلامی این توان را دارد تا با جوانان جهادی و همیشه در صحنه خود هم به یاری زلزله زدگان داخلی رفته و هم به یاری کشورهای همسایه می رود. و بار دیگر از صمیم قلب برای ملت آسیب دیده در جای جای کرۀ خاکی آرزوی روزهای بهتر و پایان غم های آنان را از خداوند منان مسئلت داریم و بر انسان های داغ دیده تسلیت عرض نموده و ابراز همدردی می کنیم. باشد که مجروحین این اتفاقات نیز به زودی لباس عافیت به تن کنند. بمنه و کرمه

بیانیۀ بنیاد مردمی ضیاءالصالحین به مناسبت زلزله‌ های اخیر در ایران، ترکیه و سوریه

به امید ظهور یگانه منجی عالم بشریت؛
بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

Share