چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی (بخش 2) + متن

دومین جلسه از سلسله مباحث «چگونه عبادت کنم؟» حجت الاسلام استاد محمد شجاعی

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی (بخش 2)

در این بخش از ضیاءالصالحین، قسمت دوم از سلسله مباحث "چگونه عبادت کنم؟" حجت الاسلام استاد محمد شجاعی را به مدت 15 دقیقه با علاقه مندان به اشتراک می گذاریم.

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی

خلاصه متن بخش دوم : چگونه عبادت کنم / استاد شجاعی

خلقت انسان عبث و بیهوده نیست. وقتی ابدیت وجود دارد، هیچ چیز عبث نیست. همانطور که بدون دنیا حرکت جنین در رَحِم بیهوده است،‌ اگر ابدیت وجود نداشته باشد، زندگی انسان بیهوده است.
برگشت تمام اصول دین و معارف الهی به توحید است. اگر شخصی در توحید قوی باشد، در سایر موارد هم مسئله ای ندارد.
قرآن مراحل شناخت توحید را به صورت پله به پله بیان می کند. طبق بیان قرآن خداوند آیات خود را در آفاق (جهان) و در انفس (درون افراد) قرار داده است. اولین راه این است که انسان به موجودات خارج نگاه کند و از طریق معلول به علت به وجود خداوند پی ببرد. صاحبان خرد با مشاهده آثار پروردگار و نظم بی نظیر در جهان هستی به وجود خالق پی می برند و تصدیق می کنند که خلقت عبث و بیهوده نیست.
دومین راه برای شناخت خداوند مشاهده آیات خداوند در عالی ترین مظهر خداست که همان نفس انسان است. نفس هستی جامع است؛ چرا که آیینه جامعی برای انواع مخلوقات خداوند است. یکی از بالاترین لذت های انسان خلوت با خودش است. خیلی به ما سفارش شده است که به خود بپردازیم؛ فرموده اند: هرکس خودش را نمی شناسد، هیچ چیز را نمی شناسد و هرکس خود را می شناسد، همه چیز را شناخته است.

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی

جهت دسترسی به مجموعه مباحث استاد شجاعی اینجا کلیک کنید

جهت دسترسی به سایر جلسات «چگونه عبادت کنم؟» استاد شجاعی کلیک کنید.

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی

Share