هنر بهتر زیستن - استاد تراشیون (بخش 17)

هفدهمین قسمت از بیانات ارزشمند حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون با موضوع «هنر بهتر زیستن»

هنر بهتر زیستن - استاد تراشیون (بخش 17)

در این بخش از ضیاءالصالحین، هفدهمین قسمت از بیانات ارزشمند حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون را با موضوع «هنر بهتر زیستن» به مدت 40 دقیقه با علاقه مندان به اشتراک می گذاریم.

هنر بهتر زیستن - استاد تراشیون

متن بخش هفدهم سلسله مباحث هنر بهتر زیستن / استاد تراشیون

محبت بین همسران از جنس محبت دستوری نیست. اینگونه نیست که ما دستور بدهیم و طرف مقابل امتثال امر کند. محبت یک امر جلب کردنی است یعنی اینکه انسان دوست داشتنی بشود تا مورد محبت قرار بگیرد.
چه رفتارهایی انسان را نامحبوب می کند؟ یعنی انسان از دوست داشتنی بودن دور و گاهی حالت تنفر و انزجار در دیگران از انسان قرار می دهد. هشداری که باید بدهم این است که اینگونه رفتارهای نامطلوب ما ممکن است در همسر ما سریعتر از دیگران اثر بگذارد. مثلا ممکن است کسی در فضای بیرون کسی دروغی به ما بگوید ولی زیاد در ما تأثیر نداشته باشد ولی در محیط خانه که هر روز به صورت چهره به چهره با یکدیگر در ارتباط هستیم این دروغ بسیار تأثیرگذار است و تبعات ناشی دروغ گفتن در خانه خیلی مخرب تر و بیشتر از بیرون است.
زن و شوهر نباید در خانه از کاه کوه بسازند. مشکلات را نباید بزرگ نمایی کرد. مرم افراد اهل گذشت را دوست دارند. گره کور زدن به امور مشکلات را زیاد می کند که شیطان و نفس انسان با وسوسه های مختلف نقش زیادی را ایفا می کنند.
اصل این است که انسان، خود در زندگی خوب باشد و حال دیگران هرچند می خواهند بد و خطا کار باشند. من باید در جاده، یک رانندگی بر اساس قوانین و مقرارت مطلوب داشته باشم ولی حالا ممکن است رانندگی بسیار بدی هم داشته باشند. در زندگی انسان نباید بر اساس قوانین و مقررات باطل زندگی دیگران، زندگی خود را تنظیم کند.
ممکن است برخی انسان ها باهوش باشند ولی عاقل نباشند. هوشمندی دو پارامتر مهم دارد. خوب فکر کردن و خوب عمل کردن. لذا ممکن است انسان خوب فکر کند ولی خوب عمل نکند. ممکن است مثلا بیاید از هوش خود در مسائل خلاف استفاده کند.

هنر بهتر زیستن - استاد تراشیون

❖❖❖ جهت دسترسی به سایر قسمتهای سلسله مباحث «هنر بهتر زیستن» حجت الاسلام تراشیون کلیک کنید ❖❖❖

کلمات کلیدی: 
Share