یاد خدا - استاد انصاریان (بخش 1)

اولین جلسه از سلسله مباحث ارزشمند و معرفت افزای استاد حسین انصاریان با موضوع «یاد خدا»

یاد خدا - استاد انصاریان (بخش 1)

در این بخش از ضیاءالصالحین، اولین جلسه از بیانات ارزشمند و معرفت افزای استاد حسین انصاریان را با موضوع «یاد خدا» به مدت 48 دقیقه تقدیم سالکان طریق الی الله می نمایم.

یاد خدا - استاد انصاریان (بخش 1)

خلاصه متن بخش اول مباحث یاد خدا / استاد انصاریان

از ابتدای خلقت و زندگی انسان ها در روی زمین همواره موضوعاتی وجود داشته که مورد توجه انسان قرار گرفته که یکی از آنها دعا است. ارتباط انسان با یک قدرت برتر همواره مورد توجه بوده است و از ائمه علیه السلام و پیامبران دعاهای بسیار ارزشمندی به جا مانده است. برای مثال حضرت ابراهیم علیه السلام می دانست که دعا، کلید حل مشکلات بوده و خداوند عاشق صدای بندگانش است. همچنین گفته می شود که خدا دعای برخی بندگان را دیرتر اجابت می کند تا بیشتر صدایشان را بشنود. خدا خواهان مناجات بندگان و دعاهای با ارزش آنهاست.
حضرت داوود علیه السلام نیز از رسولانی بود که صدای بسیار خوشی داشت و در هنگام مناجات دیگر مخلوقات نیز با او به عبادت می پرداختند و هم نوا با داوود مناجات می کردند.
دل نرم و اشک چشم در هنگام دعا کردن نیز بسیار مهم است و سفارش شده است. فرشتگان عرش نیز برای انسان دعا می کنند و اشک می ریزند و این سعادتی برای انسان ها محسوب می شود.
خداوند از ابتدا می دانست که انسان در دنیا فساد می کند و فرشتگان نیز در همین مورد به خدا اعتراض کردند، اما خدا به آنها گفت که من چیزی می دانم که شما از فهم آن عاجزید. پاسخ به این سؤال تا قتلگاه کربلا طول کشید و در آن روز خدا به فرشتگان خود فرمود که در زمینی پر از فساد نیز می توان خوب بود و مانند حسین علیه السلام زندگی کرد و این بسیار ارزشمندتر است. در کنار دعا، نفرین نیز وجود دارد و انبیاء بسیاری بوده اند که امت های خود را نفرین کرده اند. اما نفرین وقتی مستجاب می شود که به حق باشد. خدا نیز در قرآن اقوامی را نفرین کرده است. در روایتی از امام عسکری می خوانیم که : " خداوند نابود و هلاک و دور از رحمت خود گرداند کسی را که با همه ی وجودش از اطاعت خدا روی بر می گرداند و موعظه های عاشقانی چون علی علیه السلام را قبول نمی کند. " انسان ها از لحظه ی تولد تا مرگ نعمت های بسیاری دریافت می کنند که باید برای آنها شکرگزاری نمایند و اگر چنین نکنند، نفرین خواهند شد.

یاد خدا - استاد انصاریان (بخش 1)

جهت دسترسی به مجموعه بیانات استاد حسین انصاریان کلیک کنید

جهت دسترسی به سلسله مباحث "یاد خدا" از استاد انصاریان کلیک کنید. 

Share