تفسیر آیه 231 سوره بقره - استاد محسن قرائتی

موضوع: 
تفسیر دویست و سی و یکمین آیه از سوره مبارکه بقره توسط حجت الاسلام استاد محسن قرائتی به مدت 9 دقیقه

تفسیر آیه 231 سوره بقره - استاد محسن قرائتی

در این بخش از ضیاءالصالحین، صوت تفسیر آیه دویست و سی و یکم سوره مبارکه بقره را در کلام حجت الاسلام استاد محسن قرائتی به مدت 9 دقیقه با شما قرآن دوستان عزیز به اشتراک می گذاریم.

 ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉

متن آیه:

وَإِذَا طَلَّقْتُمُ النِّسَاءَ فَبَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَأَمْسِكُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ أَوْ سَرِّحُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ ۚ وَلَا تُمْسِكُوهُنَّ ضِرَارًا لِتَعْتَدُوا ۚ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَقَدْ ظَلَمَ نَفْسَهُ ۚ وَلَا تَتَّخِذُوا آيَاتِ اللَّهِ هُزُوًا ۚ وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَمَا أَنْزَلَ عَلَيْكُمْ مِنَ الْكِتَابِ وَالْحِكْمَةِ يَعِظُكُمْ بِهِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ

ترجمه آیه:

و هنگامى كه زنان را طلاق داديد و به پايان مهلت (عدّه) رسيدند، پس يا به طرز شايسته آنها را نگاه داريد (و آشتى كنيد) و يا آنها را به طرز پسنديده‌اى رها سازيد. و براى آزار رسانيدن، آنان را نگاه نداريد تا (به حقوقشان) تعدّى كنيد و كسى كه چنين كند، به خويشتن ظلم كرده ومبادا آيات خدا را به مسخره بگيريد. ونعمتى ر ا كه خداوند به شما داده و كتاب آسمانى و حكمتى را كه بر شما نازل كرده و شما را با آن پند مى‌دهد، ياد كنيد و از خدا پروا داشته و بدانيد خداوند به هر چيزى آگاه است.

 ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉

جهت دسترسی به مجموعه صوتی تفسیر کل قرآن کریم کلیک کنید.

پدیدآورنده: 
Share