استوری آیات مهدوی روز سوم ماه مبارک رمضان

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل استوری آیات مهدوی روز سوم ماه مبارک رمضان4.84 مگابایت
امام رضا علیه السلام : درمورد انتظار قائم آل محمد علیهم السلام است، پس در آن روز کسی که قبل از قیام با شمشیر حضرت ایمان نیاورده باشد، ایمانش برای او سودی نخواهد داشت، اگرچه به پدران گذشته او ایمان داشته باشد.

استوری آیات مهدوی روز سوم ماه مبارک رمضان

به مناسبت ماه مبارک رمضان و آمدن ماه بهار قرآن، بر آن شدیم که روزانه یک آیه از آیات قرآن را با نگاه مهدوی بررسی کنیم.امید است که قوت قلبی برای دوستداران آن حضرت باشد.

استوری آیات مهدوی روز سوم ماه مبارک رمضان

برای دسترسی به سایر«آیات مهدوی»، اینجا را کلیک کنید.

متن و ترجمه سوره انعام آیه 158 :

هَلْ يَنْظُرُونَ إِلَّا أَنْ تَأْتِيَهُمُ الْمَلَائِكَةُ أَوْ يَأْتِيَ رَبُّكَ أَوْ يَأْتِيَ بَعْضُ آيَاتِ رَبِّكَ ۗ يَوْمَ يَأْتِي بَعْضُ آيَاتِ رَبِّكَ لَا يَنْفَعُ نَفْسًا إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْرًا ۗ قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ ‏ "؛ آیا جز این انتظار دارند که فرشتگان (مرگ) به سراغشان آیند، یا خداوند (خودش) به سوی آنها بیاید، یا بعضی از آیات پروردگارت (و نشانه‌های رستاخیز)؟! اما آن روز که بعضی از آیات پروردگارت تحقّق پذیرد، ایمان‌آوردن افرادی که قبلاً ایمان نیاورده‌اند، یا در ایمانشان عمل نیکی انجام نداده‌اند، سودی به حالشان نخواهد داشت! بگو: «(اکنون که شما چنین انتظارات نادرستی دارید،) انتظار بکشید ما هم انتظار (کیفر شما را) می‌کشیم!»

امام رضا علیه السلام : درمورد انتظار قائم آل محمد علیهم السلام است، پس در آن روز کسی که قبل از قیام با شمشیر حضرت ایمان نیاورده باشد، ایمانش برای او سودی نخواهد داشت، اگرچه به پدران گذشته او ایمان داشته باشد.

 

منبع: تفسیر اهل بیت ج 4/ ص 652. بحار الانوار ج 51/ ص 51 .  کمال الدین ج 1/ ص 18 و ج 2 /ص 336.

Share