جملات تکان دهنده حاج قاسم بعد از جنایت «اسپایکر»/ روایت روزی که «دجله» به خون نشست

دجله در خون
داعشی ها با پشتیبانی قوی از جانب ابرقدرت ها تا دستشان می رسید در عراق می کشتند و خراب می کردند و زنان و دختران ایزدی را به بدترین شکل ها مورد تجاوز و هتک حیثیت قرار می دادند.

جملات تکان دهنده حاج قاسم بعد از جنایت «اسپایکر»/ روایت روزی که «دجله» به خون نشست

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از گروه حماسه و مقاومت خ ف، جملات تکان دهنده شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از جنایت «اسپایکر» با عنوان روایت روزی که «دجله» به خون نشست

 

سال 93 سال سخت و وحشتناکی برای مردم عراق بود. داعشی ها که می توان گفت جزو وحشی ترین گروه های جنایت کار تاریخ به حساب می آیند به خاک و ناموس این کشور تجاوز کرده بودند و با پشتیبانی قوی مالی و تجهیزاتی که از طرف ابرقدرت هایی مثل آمریکا به آنها داده می شد تا دستشان می رسید می کشتند و خراب می کردند و زنان و دختران عراقی را به بدترین شکل ها مورد تجاوز و هتک حیثیت قرار می دادند. 

همه اینها مقابل چشمان دنیا اتفاق می افتاد اما دریغ از اینکه حتی یکی از مدعیان حقوق بشر لب از لب باز کند و یا حرفی در جهت دفاع از این مردم مظلوم بر زبان بیاورد. 

روز 23 خرداد سال 93 مصادف با 15 ژوئن سال 2014 جنایتی در پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق به وقوع پیوست که در تاریخ کم نظیر است روزی که حاج قاسم سلیمانی سال 96 در یکی از سخنرانی هایش در وصف آن می گوید: «در هیچ دوره ای از تاریخ، در زمان بربرها و تاتارها، حتی در حمله مغول، تاریخ شاهد این همه خشونت، توحش و سختی نبوده است. 2200 نفر از جوانان دانشکده اسپایکر عراق را دست بسته سربریدند و تیرباران کردند، هزاران زن و دختر ایزدی را بین خودشان به حراج گذاشتند و طفل نوزاد را از بقل مادرش جدا کرده و جلوی چشم مادر سوزاندند. در تاریخ همچین توحشی نداشته ایم»

جملات تکان دهنده حاج قاسم بعد از جنایت «اسپایکر»/ روایت روزی که «دجله» به خون نشست

 

در پایگاه هوایی اسپایکر 4000 دانشجوی نظامی عراقی در حال گذراندن دوره های خود بودند که داعش در عملیاتی به آنجا حمله کرد و 2200 از این افراد را که 1700 تن از آنها شیعه بودند دست بسته سر بریدند، تیرباران کردند و پیکر برخی از آنها را در این قتل عام دسته جمعی به رود دجله انداختند. آنقدر از این دانشجوهای بی گناه خون ریخته شده بود که آب های دجله به خون نشسته بود و قرمز شده بود. 

«علی حسین کاظم» که به خواست خدا جان سالم از این جنایت به در کرده بود اینگونه تعریف می کند: «ما هنگامی که خبر نزدیک شدن داعش به اسپایکر را شنیدیم، لباس شخصی پوشیدیم ولی دیر شده بود زیرا عناصر داعش که حدود یکصد نفر بودند، وارد اسپایکر شده بودند. عناصر داعش دستان ما را بستند و سوار ده ها کامیون کردند و هر کسی را که کوچکترین حرکتی از خود نشان می داد، می کشتند و کسانی که زیر دست و پا مانده بودند نیز جان خود را از دست دادند.
ما را به صف کردند و با تیر همکلاسی هایم را کشتند و خون یکی از آنها به چهره ام پاشید و تیری که به سوی من شلیک شد، به من اصابت نکرد و من خودم را در چاله ای که روبرویم حفر شده بود، انداختم و خود را به مُردن زدم.»

جملات تکان دهنده حاج قاسم بعد از جنایت «اسپایکر»/ روایت روزی که « رود دجله » به خون نشست
رود دجله

 

چرا داعش جنایت بزرگ خود را در این مکان انتخاب کرد؟

 پایگاه هوایی اسپایکر که در منطقه غرب «تکریت» در استان «صلاح الدین» قرار دارد جزو سه مکان استراتژیک دولت عراق محسوب می شد که اتفاقا نام آن هم توسط آمریکایی ها در زمان اشغال عراق انتخاب شده بود. نامی که برگرفته از اسم یک خلبان آمریکایی است به نام «مایکل اسکات اسپایکر» است و گفته می شود برای تحقیر مردم عراق نام بزرگترین پایگاه هوایی شان به نام یک آمریکایی است. 

جملات تکان دهنده حاج قاسم بعد از جنایت «اسپایکر»/ روایت روزی که «دجله» به خون نشست

 

اسپایکر یکی از شریان های حیاتی نقاط شمالی عراق است که داعش با این کار توانست راه های کمک رسانی به مناطق شمالی عراق از جمله «تکریت» را قطع کند. ایت تروریست های وحشی در حالی به این پایگاه حمله کردند که نظامیان داخل پایگاه بدون سلاح در حال گذراندن دوره هایشان بودند. تکفیری ها با کمک خائنانی از عشایر منطقه، مسئولان محلی منطقه صلاح الدین و برخی نظامی ها توانستند دست به چنین کاری بزنند.

اما طولی نکشید که گروه های بسیج مردمی عراق «حشد الشعبی» توسط جوانان مومن و مبارز عراق تشکیل شد و آنها توانستند با سلحشوری و شجاعتشان در کنار ارتش عراق، مقابل تکفیری ها بایستند و رویای برقراری حکومت منحوس داعش بر ممالک اسلامی را بر باد دادند. سردار سلیمانی در وصف این مجاهدان می گوید: «امریکا و اسرائیل خیال می کردند که با ایجاد یک جریان، یک ارتش اعتقادی و مذهبی می توانند ایران را به زانو در آورند اما نتیجه آن چه شد؟ با ورود علما و مراجع عراق و تشکیل حشد الشعبی، با قدرت اعتقادی و مذهبی مردم جلوی داعش گرفته شد و ورود حشد الشعبی به ارتش عراق، ارتش عراق را نیز به یک ارتش حزب الهی تبدیل کرد و توانستن بر اعتقادات باطل تکفیری پیروز شده و خلیفه به ناحق نشسته را از موصل اخراج کنند.»

جملات تکان دهنده حاج قاسم بعد از جنایت «اسپایکر»/ روایت روزی که «دجله» به خون نشست

 

همچنین رزمندگان مدافع حریم آل الله که سرزمین مسلمانان و اماکن مقدسه خود را در خطر می دیدند گروه گروه به عراق هجرت کردند و پا به پای نیروهای حشد و الشعبی در جهت نابودی تکفیری ها کوشیدند. حاج قاسم در وصف آنها نیز بعد از آزاد سازی شهری دیگر از عراق از دست داعشی ها می گوید: «ملت ایران با اهدای بهترین فرزندان و سرداران خود با پشتیبانی های به موقع توانست در پیروزی موصل سهمی داشته باشد و از این بابت سر بلند است.»

تصویر سردار سلیمانی و شعار لبیک یا خامنه ای که توسط نیروهای حشد الشعبی بعد از پس گرفتن تکریت بر یکی از دیوار های پایگاه اسپایکر حک شد
تصویر سردار سلیمانی و شعار لبیک یا خامنه ای که توسط نیروهای حشد الشعبی بعد از پس گرفتن تکریت بر یکی از دیوار های پایگاه اسپایکر حک شد

 

ماه ها بعد زمانی که تکریت از دست تکفیری ها آزاد شد گورهای دسته جمعی این جنایت کشف شد و داغ خانواده های این جوانان را که اغلب زیر 22 سال سن داشتند تازه کرد. تعدادی از جنایتکاران این حادثه بعدها توسط نیروهای امنیتی دستگیر و اعدام شدند که یکی از آنها «فاهم رباح التکریتی» بود که سعی داشت با چهره ای زنانه از عراق فرار کند. 

فاهم رباح التکریتی
فاهم رباح التکریتی

پدیدآورنده: 
Share