این چهل شب (اربعین کلیمی) - قسمت چهارم: در هوایت بی قرارم (فیلم، صوت، متن)

دریافت ویدئو
شخص مشتاق و عاشق به امور بیهوده نمیپردازد و شب و روزش در انس با محبوب میگذرد به این امید که بابی برای او باز شود و توفیق یار او شود تا جمالی از جلوات محبوب را ببیند.

این چهل شب (اربعین کلیمی) - قسمت چهارم: در هوایت بی قرارم (فیلم، صوت، متن)

خوشه ای از خرمن معارف اربعین موسوی، به بیان استاد محمدتقی فیاض بخش - ذی قعده و ذی حجه ۱۴۴۲ - قسمت چهارم: در هوایت بی قرارم...

برای دسترسی به سایر قسمتهای برنامه «این چهل شب استاد فیاض بخش» اینجا کلیک کنید

▼ خلاصه قسمت چهارم: در هوایت بی قرارم

◍ قدم اول اعلان آتش بس و مراقبه بر حفظ حریم محبوبی است که لطیف است و همانند مرغی بلند پرواز و تیز پای است که با کمترین بی احترامی از بام انسان برخواسته و برگشت آن معلوم نخواهد بود...

◍ «يُفْتَنُونَ فِي كُلِّ عَامٍ مَرَّةً أَوْ مَرَّتَيْنِ»
فرصت های طلایی در سال ممکن است یک یا دو مرتبه پیش بیاید بنابراین آنچه که به عنوان دومین گام مطرح و ضرورت پیدا می کند شتاب و عجله سالک می باشد چنانچه باری متعال در باب حضرت موسی(علیه السلام) می فرماید: «وَ ما أَعْجَلَكَ عَنْ قَوْمِكَ يا مُوسى‏» یعنی چه چیزی تو را به این عجله واداشت که حضرت در پاسخ عرضه میدارد: برای رضای تو شتاب کردم ای محبوبم.

◍ و شتاب حضرت موسی زمانی جلوه می کند که معلوم می شود همراهان حضرت که راهی وادی میقات الهی بودند ۷۰ نفر از برگزیدگان و علما و اوتاد بنی اسرائیل بودند که از میان ۷۰۰ هزار نفر برگزیده شده بودند.

◍ شخص مشتاق و عاشق به امور بیهوده نمیپردازد و شب و روزش در انس با محبوب میگذرد به این امید که بابی برای او باز شود و توفیق یار او شود تا جمالی از جلوات محبوب را ببیند.

◍ مرحوم استاد سعادت پرور می فرمودند: در این ایام (اربعین موسوی) باید از کارهای اضطراب آور خودداری کرد که اگر انسان این ایام را بدون پر کردن کاسه گدائی بگذراند خاسر خواهد بود.

خیز و در کاسه زر آب طربناک انداز
پیشتر زان که شود کاسه سر خاک انداز

◍ بنابراین انسان باید از لحظه لحظه عمر استفاده کند و تمام همت های خود را متمرکز در یک همت نموده و ندای بندگی سر دهد و مثل عاشقی که تمام هم او نجات خویشتن است تمام تلاش خود را بکار بندد و همه چیز را جز محبوب به فراموشی بسپارد.

Share