کلید بدبختی 6 - مواجهه افراد تنبل با حق

امام فرمود بپرهیزید: از تنبلی و بی حوصلگی چون این دو تا کلید همه بدبختی های انسان در دنیا و آخرت هستند.

کلید بدبختی 6 - مواجهه افراد تنبل با حق

امام باقر (علیه السلام) فرمود: از تنبلی و بی حوصلگی بپرهیز، زیرا که این دو کلید هر بدی می باشند و کسی که تنبل باشد حقی را نگذارد و کسی که بی حوصله باشد بر حق شکیبایی نورزد.

دانلود صوت

برای دسترسی به سایر قسمتها اینجا کلیک کنید

❒ خدا در انسان یک سیستم تبدیل گذاشته با اسم شریف مبدل. این را ما باید در خودمان فعالش بکنیم میگوید اگر پنجاه سال هم خراب کردی اگر بخواهی جبران بکنی میشه مثل پنجاه سال آشغال جمع کردن است حالا این پنجاه سال آشغال را باید چکارش بکنی؟ باید ببریش در سیستم تبدیل بازیافت تا خرابکاری را درستش بکنی. اما باید آن سیستم بازیافتت را با اسم مبدل کار بیندازی، اگر راه افتاد می شود اما این رسیده به کجا و کدام مرحله؟  به مرحله چهارم یعنی به قول پیغمبر سستی و تنبلی

تنبلی و بی حوصلگی هم در جوانی آغاز کار خیلی صدمه میزند و هم وقتی خراب کردیم و به دلمردگی رسیدیم.
 آدم دلمرده دیگر حوصله بازیافت، حوصله اصلاح و جبران را ندارد در حالی که خدا پل را پشت سر هیچ کس خراب نمیکند. 

❒ در قرآن آمده (فَأُوْلئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ) خدا چهل سال گناه را تبدیل میکند به ثواب ولی تو باید در کوره بروی تا تبدیل بشوی میگوید من حالش را ندارم که الان در کوره بروم تا این گناهانم تبدیل به ثواب بشود.

ما چقدر تنبلی داریم در ورزش کردن حتی در مسواک زدن تا دندانش خراب بشه و بالاجبار دندان پزشکی برود!

 هر کس میخواهد قوی بشود در بدن و  روان و در معنویت باید ورزش بکند، ورزش یک اصل است. اما همت نیست، تنبلی هست! چقدر معضلات فکری و روحی، معنوی روانی، بزهکاری، گرفتاری فقط به خاطر این هست که ما به سلامت بدنمان توجه نداریم. 

❒ امام فرمود بپرهیزید: از تنبلی و بی حوصلگی چون این دو تا کلید همه بدبختی های انسان در دنیا و آخرت هستند.

پدیدآورنده: 
Share