مجموعه استیکرهای شهید تهرانی مقدم رحمه الله

واحد سایبری اعلام کرد؛
مجموعه استیکرهای شهید تهرانی مقدم رحمه الله
مجموعه استیکرهای شهید تهرانی مقدم رحمه الله توسط واحد سایبری ضیاءالصالحین و گروه تبیین منظومه فکری رهبر انقلاب تولید و منتشر شد...

مجموعه استیکرهای شهید تهرانی مقدم رحمه الله

مجموعه استیکرهای شهید تهرانی مقدم رحمه الله توسط واحد سایبری ضیاءالصالحین و گروه تبیین منظومه فکری رهبر انقلاب تولید و منتشر شد...

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین، ... امروز سالروز شهادت حسن تهرانی مقدم (1338-1390) از فعالین مبارزه با رژیم پهلوی پیش از انقلاب و از حاضران در صحنه جنگ هشت سال دفاع مقدس بود. وی 25 سال از عمر خود را در ایجاد و توسعه بخش توپخانه و موشک و توان دفاعی قرار داده بود و به عنوان پدر موشکی ایران لقب گرفت.

به همین مناسبت واحد سایبری بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین و گروه تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری مدظله العالی مجموعه استیکرهای شهید تهرانی مقدم رحمه الله را برای پیام رسان های موبایلی تولید و منتشر کرد...

برای دانلود و نصب مستقیم این پک استیکر برای پیام رسان تلگرام اینجا کلیک کنید

برای دانلود و نصب مستقیم این پک استیکر برای پیام رسان سروش اینجا کلیک کنید

مجموعه استیکرهای شهید تهرانی مقدم رحمه الله

مسئولیت های و افتخارات شهید تهرانی مقدم

راه اندازی فرماندهی موشک سپاه در آبان 1362 به شهید تهرانی مقدم محول شد. شلیک توپ به سمت بصره در بهمن 1362 توسط ایشان انجام گرفت. هنگامی که حضرت امام با مقابله به مثل حملات موشکی عراق موافقت کردند. جمهوری اسلامی ایران در آن زمان فاقد سامانه موشکی بود و مقابله به مثل، تنها در سطح توپخانه ای صورت می گرفت. در جلسه ای که سردار مقدم به عنوان فرمانده توپخانه سپاه حضور داشت، قرار شد شهر بصره با توپ های 130 میلیمتری که حداکثر برد آنها 28 تا 30 کیلومتر بود، مورد حمله توپخانه ای قرار گیرد.

شلیک اولین موشک به سمت عراق در اسفند 1363. انتصاب بعنوان فرمانده موشکی نیروی هوایی سپاه؛ شهریور 1364. پس از صدور فرمان تاریخ امام مبنی بر تشکیل نیروهای سه گانه سپاه پاسداران، شهید مقدم در سال 1364 به سِمت فرماندهی موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد.

تلاش برای استقلال در صنعت موشکی در سال 1365. راه اندازی یگان موشکی حزب الله در لبنان سالهای 1366-65. دستیابی به "نازعات" اولین موشک ایرانی؛ 1366. شرکت در عملیات مرصاد سال مرداد 1367. موفقیت در ساخت شهاب 3 سال 1377. ساماندهی صعود بزرگ به قله دماوند سال 1381. جانشین نیروی هوا فضای سپاه سال 1384. رئیس سازمان جهاد خودکفایی سپاه سال آذر 1385.

اعلام رسمی قصد ترور شهید تهرانی مقدم در رادیوی منافقین

محمد تهرانی مقدم (برادر شهید) درباره تهدید کردن شهید حاج حسن تهرانی مقدم از سوی منافقین می گوید: «بردارم چند بار از جانب گروهک تروریستی منافقین تهدید شد به دلیل آن که موشکی به مقر منافقین در داخل خاک عراق زد. همان شب رادیو منافقین اعلام کرد این مقدم را ما می زنیم. زمانی که ترور شهید صیاد شیرازی را طراحی کردند، همزمان طرح ترور حاج حسن آقای مقدم را نیز در دستور کار داشتند و می خواستند هر دوی آنها را ترور کنند که یک گروه از آنها دستگیر شدند».

تاریخ شهادت

سردار حسن تهرانی مقدم تا روز آخر عمر نیز به عنوان مسئول سازمان سپاه در ایجاد یک توان علمی و دانشی پایه و زیربنایی مشغول کارهای علمی و تحقیقاتی بود و در روز شهادتش (21 آبان 1390) در پادگان امیرالمومنین علیه السلام شهرستان ملارد در حالی که برای آزمایش موشکی آماده می شد، بر اثر انفجار زاغه مهمات به یاران شهیدش (احمد کاظمی، حسن شفیع زاده، حسن غازی، غلامرضا یزدانی، علیرضا ناهیدی، مصطفی تقی خواه و...) پیوست.

Share