انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب + روایات
انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی (۱۳۶۸شمسی)
در این نوشتار انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب از سوی خبرگان ملت به ضمیمه احادیث ضرورت حاکمیت و داوری عادل درج شده است...
❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁❁
پس از ارتحال جانسوز رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینى (قدس سره)، خبرگان ملت، طى اجلاس ویژه اى، تصمیم تاریخى و تعیین کننده ی خود را درباره جانشینى حضرت امام و انتخاب رهبر جدید اتخاذ کردند و حضرت آیت اللّه خامنه اى را به این سمت خطیر برگزیدند. بینش روشن درباره اسلام و علوم اسلامى، قدرت استنباط در فقه و حقوق اسلامى، آگاهى و شناخت وسیع در مورد مسائل زمان و مقتضیات عصر حاضر و نیز شجاعت، تدبیر و مدیریت قوى در آیت اللّه خامنه اى، موجب این انتخاب مجلس خبرگان بود. ایشان از مبارزان نخستین انقلاب از سال ۱۳۴۲ شمسی و عضو شوراى انقلاب بوده و پس از پیروزى نهضت در شوراى عالى دفاع، حزب جمهورى اسلامى، امامت جمعه تهران، نمایندگى مجلس خبرگان و ریاست جمهورى و... مسؤولیت داشتند. با اعلام خبر رهبرى معظم له، دلهاى مسلمانان شاد و دشمنان اسلام و انقلاب مأیوس شدند. چند دهه رهبری موفق آیت الله خامنه ای، درستی تصمیم خطیر مجلس خبرگان در انتخاب ایشان را نشان داد.
انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی
☑ امام صادق علیه السلام: یا أبا بَصیرٍ، إنَّ اللّهَ عَزَّ و جلَّ قد عَلِمَ أنَّ فی الامَّةِ حُکّاما یَجُورُونَ، أما إنّهُ لم یَعنِ حُکّامَ أهلِ العَدلِ و لکنَّهُ عَنى حُکّامَ أهلِ الجَورِ.یا أبا محمّدٍ، إنّهُ لو کانَ لکَ على رجُلٍ حَقٌّ فَدَعَوتَهُ إلى حُکّامِ أهلِ العَدلِ فَأبى علَیکَ إلّا أن یُرافِعَکَ إلى حُکّامِ أهلِ الجَورِ لِیَقضُوا لَهُ لَکانَ مِمَّن حاکَمَ إلَى الطاغوتِ، و هُو قَولُ اللّهِ عَزَّ و جلَّ: «أ لَم تَرَ إلَى الّذینَ یَزعُمُونَ ...»؛[الکافی: ۷/ ۴۱۱/ ۳] اى ابو بصیر! خداوند عزّ و جلّ مى داند که در میان این امّت داورانى ستمگر وجود دارند. بدان که مقصود خداوند [در این آیه] داوران عادل نیست، بلکه مقصودش حکّام و داوران ستمگر [و حق کُش] است. اى ابا محمّد! اگر بر عهده کسى حقّى داشتى و او را به داورى نزد داوران عادل فرا خواندى و او نپذیرفت و اصرار کرد دعوا را نزد حاکمان ستمگر بُرد تا به نفع او داورى کنند، این شخص از جمله کسانى است که داورى را به نزد طاغوت برده است و خداوند عزّ و جلّ مى فرماید: «آیا ندیده اى کسانى را که مى پندارند ...».
☑ امام صادق علیه السلام: ققُلْ لَهُم: إیّاکُم إذا وَقَعَت بینَکُم خُصومَةٌ أو تَدارى بینَکُم فی شی ءٍ مِن الأخذِ و العَطاءِ أن تَتحاکَمُوا إلى أحَدٍ مِن هؤلاءِ الفُسّاقِ، اجعَلُوا بینَکُم رجُلًا مِمَّن قد عَرَفَ حَلالَنا و حَرامَنا، فإنّی قد جَعَلتُهُ قاضیَا، و إیّاکُم أن یُخاصِمَ بَعضُکُم بَعضا إلَى السُّلطانِ الجائرِ؛[تهذیب الأحکام: ۶/ ۳۰۳/ ۸۴۶] به آنان بگو: مبادا هر گاه میان شما مرافعه اى پیش آمد یا درباره چیزى از قرض و طلب میانتان اختلافى شد، کار داورى را به نزد یکى از این فاسقان ببرید. [بلکه] از میان خود مردى را که با حلال و حرام ما آشناست داور قرار دهید؛ زیرا من او را داور قرار داده ام. زنهار که براى رفع دعواى خود به سلطان ستمگر مراجعه کنید.
☑ امام صادق علیه السلام: إیّاکُم أن یُحاکِمَ بعضُکُم بَعضا إلى أهلِ الجَورِ، و لکنِ انظُرُوا إلى رجُلٍ مِنکُم یَعلَمُ شیئا مِن قَضایانا فاجعَلُوهُ بینَکُم، فإنّی قد جَعَلتُهُ قاضیَا فتَحاکَمُوا إلَیهِ؛[کتاب من لا یحضره الفقیه: ۳/ ۲/ ۳۲۱۶] مبادا فردى از شما (شیعیان) از دیگرى نزد سلطان ستمگر شکایت کند. بلکه ببینید چه کسى از خود شما با احکام و داوریهاى ما آشناست همو را میان خود داور قرار دهید؛ زیرا که من او را قاضى شما قرار داده ام. پس براى داورى میان خود، نزد او روید.
☑ امام صادق علیه السلام: مَن تَحاکَمَ إلَى الطاغوتِ فَحُکِمَ لَهُ فإنّما یَأخُذُ سُحتا و إن کانَ حَقُّهُ ثابِتا لَهُ، لأنّهُ أخَذَ بحُکمِ الطاغوتِ، و قد أمَرَ اللّهُ أن یَکفُرَ بهِ؛[الکافی: ۷/ ۴۱۲/ ۵] هر که داورى پیش طاغوت (حاکم ستمگر) برد و او به نفعش حکم صادر کند، آنچه مى گیرد حرام است هر چند حق مسلّم او باشد؛ زیرا به حکم طاغوت گرفته است حال آن که خداوند دستور داده است به طاغوت کفر ورزیده شود.
منبع باز نشر: حدیث نت - انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی (۱۳۶۸شمسی)
افزودن دیدگاه جدید