اتحادی پوچ به اسم رژیم صهیونیستی

سید حسین سیدی
نتانیاهو
ناکامی خفت بار اخیر رژیم صهیونیستی در مقابل گروه های مقاوم فلسطینی نشان داد که آنها علیرغم قدرت ظاهری و اتحاد ظاهری، هیچگونه اتحاد و یکپارچگی ندارند.

اتحادی پوچ به اسم رژیم صهیونیستی :

ناکامی خفت بار اخیر رژیم صهیونیستی در مقابل گروه های مقاومت فلسطینی نشان داد که آنها علیرغم قدرت ظاهری و اتحاد ظاهری، هیچگونه اتحاد و یکپارچگی ندارند. به گونه ای که بعد از ناکامی در تهاجم اخیر، وزیر جنگ این رژیم پلید مجبور به استعفا شد. «رسانه ها از استعفای «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ اسرائیل و فروپاشی کابینه «بنیامین نتانیاهو» خبر داده اند.»[1]

خدای بزرگ در قرآن در باره عدم انسجام حقیقی در جبهه دشمنان اسلام می فرماید: « تَحْسَبُهُمْ جَميعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّى‏؛ آنان را متحد و هم ‏دست مى‏ پندارى در حالى كه دل‏هايشان پراكنده است.» جالب این است که این آیه در مورد قوم یهود است.

خدای بزرگ در قرآن درباره عدم انسجام حقیقی در جبهه دشمنان اسلام می فرماید: « تَحْسَبُهُمْ جَميعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّى‏؛ آنان را متحد و هم‏دست مى‏ پندارى در حالى كه دل‏هايشان پراكنده و متفرق است.»[2] جالب این است که این آیه در مورد قوم یهود است که در صدر اسلام بر ضد پیامبر اسلام و مسلمین توطئه می چیدند و اینک نیز دشمن شماره یک اسلام و مسلمین هستند.[3] و همان گونه که در صدر اسلام کاری از پیش نبردند، إن شاءالله اکنون نیز کاری از پیش نخواهند برد.

اگر بخواهیم برای اتحاد ظاهری دشمنان اسلام و بخصوص رژیم غاصب صهیونیست مثالی بزنیم، باید به اتحاد درنده ها برای رسیدن به شکار، مثال بزنیم. می دانیم که درنده ها برای رسیدن به شکار، با هم همکاری می کنند ولی شاید در واقع، چنان اتحادی با هم نداشته باشند. به عبارت دیگر باید گفت که:

هرگاه رژیم صهیونیستی توانسته است در مقابل جهان اسلام و اعراب، پیروز باشد، توانسته است با تبلیغات بسیار، هماهنگی و انسجام قدرت خود را به نمایش بگذارد (مثل دسته ی درنده ها)؛ ولی وقتی (مثل مورد اخیر در غزه) با شکست مواجه شده است، اختلافات آنها بروز پیدا کرده و مثل درنده ها به جان هم افتاده و هر کسی از مقامات آنها در فکر نجات خویش از مهلکه است.

رژیم صهیونیستی

پی نوشت ها:
1ــ کلیک کنید
2ـ حشر/14.
3ــ ترجمه تفسیر  المیزان، ج19، ص367.
 

Share