سوره توحید - استاد شحات محمد انور - تلاوت تصویری

دریافت ویدئو
موضوع: 
سوره توحید با صدای مرحوم استاد محمد شحات انور از قاریان بزرگ قرآن در مصر - تلاوت تصویری

سوره توحید + (متن و ترجمه):

سوره توحید با صدای مرحوم استاد محمد شحات انور از قاریان بزرگ مصری که تلاوت تصویری ایشان را به مدت 1:07 ملاحظه می فرمائید.

سوره توحید

سوره توحید:

قُلْ هُوَ اللَّـهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّـهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾

ترجمه سوره توحید:

بگو: «اوست خداى يگانه، (۱) خداى صمد [ثابت - متعالى‌]، (۲) [كسى را] نزاده، و زاده نشده است، (۳) و هيچ كس او را همتا نيست.»(۴)

سوره توحید

آثار و برکات سوره توحید

شفای بیماران
امام باقر (علیه السلام): هر کس سوره حمد و سوره توحید را ۱۰۰۰ بار بخواند و خداوند را به حق حضرت فاطمه (سلام الله علیها) قسم دهد شفا خواهد گرفت.

درمان چشم درد
امام صادق (علیه السلام): هر کس سوره توحید را بر درد چشم بخواند به خواست خدا دردش آرام می گیرد.

درمان درد دندان
امام باقر (علیه السلام): هرگاه دندان درد شدید داشتی سوره حمد و سوره توحید را بخوانید، در حالی که دست خود را بر موضع درد بگذارید و پس از آن آیه ۸۸ سوره نمل را بخوانید دردتان آرام می‌گیرد.

آیه ۸۸ سوره نمل:
وَتَرَى الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِیَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ ۚ صُنْعَ اللَّهِ الَّذِی أَتْقَنَ کُلَّ شَیْءٍ ۚ إِنَّهُ خَبِیرٌ بِمَا تَفْعَلُونَ

ایمنی در سفر
پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله): هر کس می‌خواهد به سفر برود دو طرف چارچوب در را بگیرد و ۱۱ بار سوره توحید را بخواند خداوند پاسبان او خواهد بود تا به منزلش برگردد.

امنیت در خارج از خانه
امام صادق (علیه السلام): هر کس هنگام خروج از منزل ۱۰ بار سوره توحید را بخواند همواره در حفظ و حراست خداوند است تا به خانه برگردد.

رفتن به ملاقات افراد مهم
پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله): هر وقت بر حاکم یا ستمگری وارد شوی در حالی که به او نگاه می‌کنی ۳ بار سوره توحید را بخوان و دست چپت را تا زمانی که نزد او هستی مشت کن.
امام صادق (علیه السلام): هر کس پیش از رفتن به نزد قدرتمند و زورگویی سوره توحید را بخواند خداوند به واسطه آن، مانع زیان دیدن او می‌شود.

امنیت در خواب
امام علی (علیه السلام): هر کس هنگام خواب سوره توحید را بخواند خداوند ۵۰ فرشته را مامور نگهبانی از او قرار می‌دهد.

رفع فقر و تنگدستی
امام علی (علیه السلام): هر زمانی که وارد منزل می‌شوید سـوره تـوحید را بخوانید، زیرا این کار فقر را از بین می‌برد.

بخشش گناهان
پیامبر (صلی الله علیه وآله): هر کس در شب یا روز جمعه ۲۰۰ مرتبه سـوره تـوحید را در دو نماز دو رکعتی بخواند گناهانش بخشیده می‌شود حتی اگر به اندازه دریا باشد.
امام صادق (علیه السلام): هر کس سوره توحید را هنگام خواب بخواند خداوند گناهان ۵۰ ساله اش را می‌بخشد.

استجابت دعا
پیامبر (صلی الله علیه وآله): هر کس در رکعت اول نمازش بعد از حمد سـوره تـوحید را بخواند دعای او در قنوت مستجاب می‌شود.

رهایی از گناه
امام علی (علیه السلام): هر کس بعد از نماز صبح ۱۱ مرتبه سـوره تـوحید را قبل از طلوع آفتاب بخواند آن روز مرتکب گناه نمی‌شود حتی اگر شیطان به سوی او طمع کند.

برکت در زندگی
امام باقر (علیه السلام): هر کس سـوره تـوحید را یک بار بخواند مایه ایجاد برکت او می‌شود و هر کس این سوره را دوبار بخواند بر او و خانواده‌اش برکت داده می‌شود و اگر آن را سه بار بخواند به او و خانواده و همسایگانش برکت داده می‌شود.

سوره توحید

شحات محمد انور:

در ۱۵ سالگی قرآن را در کل روستاهای شمال مصر با دستمزد کمی می خواند و در این دوران بود که به شهرت خوبی دست یافته بود و از جاهای مختلف برای قرائت از او دعوت می کردند.
پس از شهرتش در سال ۱۹۷۵میلادی همکاری خود را با رادیو مصر آغاز کرد و در طول عمر خود برای ترویج قرائت قرآن به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرد.

سرانجام ایشان در ۱۲ ژانویه ۲۰۰۷ میلادی در سن ۵۸ سالگی دار فانی گذشت.

چند تلاوت ماندگار از ایشان:

تلاوت سوره تکاثر- استاد شحات محمد انور
 تلاوت سوره شمس ، کوثر- استاد شحات محمد انور
تلاوت سوره حمد - استاد محمد شحات انور

Share