تفسیر آیه 221 سوره بقره - استاد محسن قرائتی

موضوع: 
تفسیر دویست و بیست و یکمین آیه از سوره مبارکه بقره توسط حجت الاسلام استاد محسن قرائتی به مدت 11 دقیقه

تفسیر آیه 221 سوره بقره - استاد محسن قرائتی

در این بخش از ضیاءالصالحین، صوت تفسیر آیه دویست و بیست و یکم سوره مبارکه بقره را در کلام حجت الاسلام استاد محسن قرائتی به مدت 11 دقیقه با شما قرآن دوستان عزیز به اشتراک می گذاریم.

 ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉

متن آیه:

وَلَا تَنْكِحُوا الْمُشْرِكَاتِ حَتَّىٰ يُؤْمِنَّ ۚ وَلَأَمَةٌ مُؤْمِنَةٌ خَيْرٌ مِنْ مُشْرِكَةٍ وَلَوْ أَعْجَبَتْكُمْ ۗ وَلَا تُنْكِحُوا الْمُشْرِكِينَ حَتَّىٰ يُؤْمِنُوا ۚ وَلَعَبْدٌ مُؤْمِنٌ خَيْرٌ مِنْ مُشْرِكٍ وَلَوْ أَعْجَبَكُمْ ۗ أُولَٰئِكَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ ۖ وَاللَّهُ يَدْعُو إِلَى الْجَنَّةِ وَالْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ ۖ وَيُبَيِّنُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ

ترجمه آیه:

وبا زنان مشرك، ازدواج نكنيد تا ايمان آورند وقطعاً كنيز با ايمان از زن (آزاد) مشرك بهتر است، اگرچه (زيبايى يا ثروت يا موقعيّت او) شما را به شگفتى درآورد. و به مردان مشرك، زن ندهيد تا ايمان آورند وقطعاً برده با ايمان از مرد (آزاد) مشرك بهتر است، هر چند (زيبايى و موقعيّت و ثروت او) شما را به شگفتى وادارد. آن مشركان (شما را) به سوى آتش دعوت مى‌كنند، در حالى كه خداوند با فرمان و دستورات خود، شما را به بهشت وآمرزش فرا مى‌خواند و آيات خويش را براى مردم روشن مى‌كند تا شايد متذكّر شوند.

 ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉ ➖ ➖ ➖ ➖ ◉

جهت دسترسی به مجموعه صوتی تفسیر کل قرآن کریم کلیک کنید.

پدیدآورنده: 
Share