صوت | شرح زیارت اربعین - حجت الاسلام مومنی (قسمت پنجم)

پنجمین قسمت از «شرح زیارت اربعین» در بیان حجت الاسلام سید حسین مومنی ویژه اربعین حسینی

صوت | شرح زیارت اربعین - حجت الاسلام مومنی (قسمت پنجم)

در این بخش از ضیاءالصالحین، پنجمین قسمت از «شرح زیارت اربعین» در بیان حجت الاسلام سید حسین مومنی را به مدت 36 دقیقه با عاشقان آل الله علیهم السلام به اشتراک می گذاریم.

ویژه نامه مرتبط : اربعین حسینی - ویژه نامه چله اندوه

صوت | شرح زیارت اربعین - حجت الاسلام مومنی (قسمت پنجم)

متن سخنرانی

کسانی که در صف دشمنان امام حسین علیه السلام قرار گرفتند و آفتی که باعث شد اینها دست به این جنایت هولناک بزنند تعلق، حبّ و دلبستگی دنیاست. برای اینکه به دنیا برسند آخرت خودشان را در مقابل چیزهای بی ارزش و ناچیز فروختند. دلبستگی و وابستگی به دنیا انسان را عقب می اندازد. کسانی که در لشگر یزید بودند، یکی از این آفت ها را داشتند: ۱. علاقه ی شدید و وافر نسبت به دنیا. ۲. جمع بین دنیا و آخرت. نمی شود بین این دو جمع کرد؛ یک فرد یا باید با لشگر امام باشد یا یزید و عمر سعد. حُر موقعیت داشت و برای خود کسی بود. اما دست از همه ی این عناوین، موقعیت ها و فرماندهی کشید، رفت و فدایی امام حسین علیه السلام شد. دلبستگی به دنیای فانی آفت دارد و انسان را به غفلت می کشاند.

در ادامه به اصول تعامل با دنیا اشاره می کنیم: ۱. اینکه به کم قانع باشیم. ۲. آنچه که داریم ایثار کنیم که مایه ی برکت زندگی مان شود. ۳. چیزی را که نداریم، حرص رسیدن به آن را نزنیم. ۴. نه تنها رغبتی نسبت به مال دنیا نداشته باشیم بلکه نسبت به زیادی آن بغض داشته باشیم. ۵. زهد و بی رغبتی را نسبت به دنیا اختیار کنیم. ۶. هر نوع زیاده خواهی و حرص را ترک کنیم.

صوت | شرح زیارت اربعین - حجت الاسلام مومنی (قسمت پنجم)

جهت دسترسی به سایر قسمت های «شرح زیارت اربعین» حجت الاسلام مومنی کلیک کنید

Share