ثمره گریه بر سیدالشهداء علیه السلام - حجت‌ الاسلام حامد کاشانی

دریافت ویدئو
موضوع: 
امام صادق علیه السلام : لحظه‌ ای که اشک از گوشه ی چشم تو جاری می‌ شود، خبر آن به حضرت فاطمه سلام الله علیها می‌ رسد و او را شاد می‌ کند.

ثمره گریه بر سیدالشهداء علیه السلام - حجت‌ الاسلام حامد کاشانی

کلیپ کوتاه سخنان استاد حامد کاشانی را با موضوع « ثمره گریه بر سیدالشهداء » به مدت 7 دقیقه تقدیم شما عزیزان می کنیم.

ثمره گریه بر سیدالشهداء

حجت‌ الاسلام و المسلمین حامد کاشانی پژوهشگر تاریخ اسلام در مراسم عزادرای امام حسین علیه السلام طی سخنانی با موضوع فلسفه ی زیارت امام حسین علیه السلام گفت: امام صادق علیه السلام به زراره شاگرد خود حدیث ارزشمندی را بیان فرمود: آن حضرت فرمود: لحظه‌ ای که اشک از گوشه ی چشم تو جاری می‌ شود، خبر آن به حضرت فاطمه سلام الله علیها می‌ رسد و او را شاد می‌ کند. امام صادق علیه السلام با این حدیث به ما آموختند در جلسات عزاداری امام حسین علیه السلام چگونه و چطور نیت کنیم.

حجت‌ الاسلام و المسلمین حامد کاشانی افزود: کامل‌ تر از این حدیث را امام صادق علیه السلام به ابوبصیر فرمود، روزی یکی از فرزندان امام صادق علیه السلام وارد شد، حضرت او را در آغوش گرفت ـ با وجود این که خودِ امام صادق در کربلا حضور نداشتند ـ و شروع به گریه کرد و فرمود: خداوند لعنت کند کسانی را که با شما چنین و چنان رفتار کردند، ابوبصیر عرض کرد: آقاجان چه شده است؟ حضرت فرمود: من هر وقت بچه‌های امام‌ حسین علیه السلام را می‌ بینم ـ فرزند امام صادق هم فرزند امام حسین است ـ نمی‌ توانم خودم را نگه دارم از بلایی که سر جدّمان آوردند ...

ثمره گریه بر سیدالشهداء

جهت دانلود و تماشای فیلم ها و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع ( از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و ... ) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share