پیشبرد امور با داشتن نقشه راه ممکن می شود...!!!

موضوع: 
سید حسین سیدی
آمریکای مستکبر
شاید برای برخی سوال باشد که چرا برخی دولت های مستکبر دنیا ــ علی رغم خوی جنگ طلبی و فساد همه جانبه اشان ــ امور را به پیش می برند؟

پیشبرد امور با داشتن نقشه راه ، چه ما باشیم و چه دشمن

شاید برای برخی سوال باشد که چرا برخی دولت های مستکبر دنیا ــ علی رغم خوی جنگ طلبی و فساد همه جانبه اشان ــ امور را به پیش می برند؛ ولی برخی دیگر ــ علیرغم برتری بر آنها در زمینه هایی(علمی و..) و شاید فساد کمتر، نقش چندان موثری ندارند؟ پاسخ روشن است: داشتن نقشه راه . در طول تاریخ نیز همین گونه بوده است، هر پادشاهی ــ ولو خونریزـــ که سیاستی و نقشه  راهی داشته است، امور را تا حدودی پیش برده است. پیداست که جبهه مقابل(جبهه حق) نیز باید نقشه راهی داشته باشد؛ وگرنه لنگ می ماند.

گفتیم که در طول تاریخ، پادشاهان خونریزی بودند، که با سیاست و نقشه راه شیطانی خود، دنیای استکبار را به پیش می بردند. یکی از آنها نمرود بود. «آيا نديدى كه پادشاه زمان ابراهيم (عليه السلام) به دليل حكومتى كه خدا به او داده بود درباره (يكتايى) خدا با ابراهيم به جدل برخاست؟ چون ابراهيم گفت: خداى من آن است كه زنده گرداند و بميراند، او گفت: من نيز زنده مى ‏كنم و مى‏  ميرانم. ابراهيم گفت كه خداوند خورشيد را از طرف مشرق برآورد، تو اگر توانى از مغرب بيرون آر؛ آن نادان كافر در جواب عاجز ماند؛ و خدا راهنماى ستمكاران نخواهد بود.»[1] اگر چه مطابق این آیه، نمرود در مقابل پیامبر زمان خود، مغلوب و مبهوت شد؛ اما دست و پای خود را گم نکرد و دستور آتش زدن آن پیامبر خدا را صادر کرد، که البته خداوند او را نجات داد.

بنابراین سران مستکبری که نقشه راه (شیطانی) داشته باشند، تا حدودی که خدا بخواهد امور دنیای کفر را پیش می برند. البته امکان دارد این نقشه راه ، سخت(نمرود) و یا نرم و یا ترکیبی از این دو(فرعون) باشد.

در عصر ما آمریکا ـــــ علیرغم  جنگ افروزی و تنفر آمیز بودن در بین ملت ها ـــــ امور دنیای کفر را در دست گرفته است و می تواند در کوتاه ترین زمان، دول دیگر را تطمیع کند و علیه کشور دیگری(ایران یا هر کشور دیگر) همراه گرداند. این در حالی است که دولتی مثل ژاپن که شاید از لحاظ علمی سرآمدتر باشد، چون نقشه راه در دست ندارد، نقش چندان موثری نداشته و دنباله رو آمریکاست.

نکته مهم: خداوند در قرآن، به مسلمین هشدار می دهد که اگر خواهان ترقی و پیشبرد امور هستید، باید نقشه راه داشته باشید: «إِنْ يَمْسَسْكُمْ‏ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُه‏؛ اگر (در احد) به شما آسيبى رسيد، به دشمنان شما نيز (در بدر) آسيب رسيد (پس مقاومت كنيد).»[2]

الحمدلله جبهه مقاومت امروز نقشه راه دارد و راه را بر نقشه های دشمنان مستکبر ناامن کرده و امور را به پیش می برد وگرنه این پیروزی ها(چه در حفظ مرزها و چه در حفظ منطقه) به دست نمی آمد.

پیشبرد امور با داشتن نقشه راه ، چه ما باشیم و چه دشمن

پی نوشت:
1ـــــ بقره/258.
2ــ آل عمران/142.

Share