ظلم ستیزی - هیهات من الذله شعار جبهه مقاومت

سید حسین سیدی
جبهه مقاومت
ایران اسلامی توانسته است شعار ظلم ستیزی سالار شهیدان را به دیگر کشورها هم سرایت دهد.

ظلم ستیزی :

الحمدلله ایران اسلامی هم توانسته است پیام ظلم ستیزی امام حسین علیه السلام را نسبت به دشمنان خود محقق سازد و هم این پیام را به نوبه خود به گوش گروه های شیعه از ملل دیگر برساند و با هماهنگی جنبش های شیعی از کشورهای دیگر، عزت و اقتداری مثال زدنی را در صحنه ی گیتی به نمایش بگذارند که طبعا تحسین ملت های آزاده دیگر را در پی خواهد داشت.

عزت و اقتداری که به واسطه شعار ظلم ستیزی سالار شهیدان (هیهات من الذله) نصیب ایران و دوستان ایران (حزب الله لبنان و در کل جبهه مقاومت) شده است، نه تنها عاید شیعه، بلکه نصیب اهل سنت و گروه های دیگری نیز شده است مثل گروه حماس در فلسطین که در دو جنگ 51 روزه و 7 روزه، رژیم صهیونیستی را با ناکامی مواجه ساخت. یا مثل الحوثی های زیدی در یمن که دو سه سال است در مقابل هجمه های بی امان عربستان سعودی و حامیان مستکبر او مقاوت کرده است و یا مقاومت ارتش سوریه در مقابل داعش تکفیری.

این به آن خاطر است که جهاد و مقاومت و ظلم ستیزی باعث عزت و اقتدار اسلام خواهد شد. چنان که در حدیثی از مولا علی (علیه السلام) به آن اشاره شده است: «فرض الله الجهاد عزاً للاسلام؛ خداوند جهاد را برای عزت یافتن اسلام واجب کرده است.»[1] بدون شک اگراین فریضه از طرف برخی از دولت های اسلامی فراموش نمی شد، افکار عمومی ملت های دیگر، عزت و اقتدار جمیع امت اسلام را (همچون جبهه مقاومت) سر می دادند.

ظلم ستیزی، و عزت و اقتدار ایران و جبهه مقاومت با وجود مشکلات متعدد که دشمنان اسلام برای آنها درست می کنند، باعث تحسین ملت های آزاده (آمریکای لاتین و ...) شده است. زیرا این همت و این مقاومت جانانه در مقابل زورگویی دشمنان اسلام و بشریت، حقیقتا تحسین برانگیز است. حضرت علی (علیه السلام) در حدیث دیگری می فرمایند: «مَنْ رَقَى دَرَجَاتِ الْهِمَمِ عَظَّمَتْهُ الْأُمَم؛ هر که بر نردبان همت ها بالا رود ، ملت ها او را بزرگ دارند.»[2] به امید قدر دانستن این عزت و اقتدار که در سایه هیهات من الذله سالار شهیدان حاصل شده است.

ظلم ستیزی

پی نوشت:
1ــ نهج البلاغه، محمد دشتی، ص 682، حکمت 252
  2ــ تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 448 ، ح 10270

 

Share