تحریم ها بخشی از نبرد است

سید حسین سیدی
تحریم
هر گاه ایران اسلامی و جبهه مقاومت، تحریم را بخشی از نبرد بدانند و برای آن برنامه داشته باشند، إن شاءالله موفق و پیروز هستند.

ایران اسلامی در طول سالیان پس از انقلاب با تحریم های اقتصادی و غیره مواجه بوده است. اما این تحریم ها باعث شکوفایی استعدادهای خودی شد. زیرا در حالت کلی، اعتقاد این بود که تحریم ها بخشی از نبرد است. همین نکته را سید حسن نصرالله در روزهای اخیر و به مناسبت هجدهمین سالگرد پیروزی مقاومت و آزادی جنوب لبنان اظهار داشت: «به ایران مانند تمام حامیان جنبش های مقاومت فشار وارد شده تا کمک های خود را به مقاومت قطع کند. وی در ادامه گفت: خساراتی که در این نبرد به مقاومت وارد می شود بخشی از فداکاری و نبرد است.»[1]
سخنان سید مقاومت گویای این مطلب است که نباید از تحریم ها ترسید. خدای بزرگ می فرماید: «وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ؛ شما هرگز سستى نكنيد و (از فوت متاع دنيا) اندوهناك نشويد، زيرا شما پيروزمندترين ملل دنياييد اگر در ايمان ثابت قدم باشيد.»[2] پیام آیه برای ایران و جبهه مقاومت این است که از وجود تحریم ها نباید دلتنگ شد و آن را یک بلا و مصیبت دانست؛ بلکه در صورت پایداری و فداکاری، غلبه بر تحریم ها و غلبه بر دشمن إن شاءالله حتمی است.
نکته مهم: هر گاه در بین مسئولان ایران، روحیه «تحریم بخشی از نبرد است» حاکم بوده، و برای آن  تمهیداتی اندیشیده شده است، توفیقاتی حاصل شده است و هرگاه این روحیه رنگ باخته است، توفیق چنانی حاصل نشده است. چنانکه با دل بستن به توافق هسته ای و غفلت از تمهیدات مبارزه، نه تنها تحریم ها کم نشد؛ بلکه آمریکا و اروپا هر روز بازی تازه ای در می آورند.

پی نوشت:
1ــ کلیک کنید
2ــ آل  عمران/139
 

Share