استقبال از سخنان ترامپ، خوی حکام سعودی

موضوع: 
سید حسین سیدی
خوش خدمتی به آمریکا

بعد از برملا شدن چهره ضد اسلامی و تکفیری آل سعود، و حمایت این خاندان وهابی از بی رحم ترین انسان ها(داعش و امثال داعش)، دور از انتظار نبود که حکام آل سعود از سخنان ضد ایرانی ترامپ استقبال نکنند. عربستان سعودی که دیگر از همسو بودن با رژیم صهیونیستی ابایی ندارد، شمشیر را علیه ایران و جهان اسلام از رو بسته است. «خبرگزاری عربستان با استقبال از سخنان ضد ایرانی ترامپ در ادامه افزود: لغو تحریم ها ی ایران سبب شد که ایران به توسعه موشک های بالستیک و حمایت از گروه های تندرو روی آورد.»[1]
این سخنان کینه توزانه و بدور از شان کشورِ مدعیِ خادم حرمین شریفین، انسان را به یاد ضرب المثلی می اندازد که می گوید: «کی بود کی بود، ما نبودیم» عربستان که در حمایت و تجهیز تروریست های قسی القلب، سنگ تمام گذاشته، حالا برای خوش خدمتی به اربابان آمریکایی و صهیونی خود(که به زعم آنها، حزب الله و غیره، تندرو هستند) اینگونه ذوق زده شده و به آخر و عقبت این خوش خدمتی خود نیز اصلا توجه نمی کند.
برادری که به عاقبت خود بی توجه است
امام حسین(علیه السلام) چهارمین گروه از برادران انسان را اینگونه معرفی می کند: «برادران تو چهار گونه اند... و اما برادرى كه نه سودش نصيب تو گردد و نه نصيب خودش، آن برادرى است كه خدا او را پر از حماقت ساخته و او را به كلى از رحمت خود دور كرده است، پس او را مشاهده كنى كه خود را بر تو ترجيح می دهد.»[2]
حکام بی کفایت و دنیا طلب آل سعود، فقط به منافع کوتاه مدت خود فکر می کنند و ذره ای هم فکر نمی کنند که اقدامات خصمانه آنها چه عواقب ناگواری برای اعراب دارد، و جدا از کشت و کشتارهایی که بوسیله تروریست های مورد حمایت آنها، از مردم عرب زبان سوریه و عراق  و یمن می شود، اعتبار اعراب مسلمان به شدت تنزل پیدا کرده و اعراب را در دنیا با عنوان تروریست و خشن می شناسند. حالا کشوری با این حال و وضع، ایران اسلامی را که برای مقابله با تروریست ها هزینه کرده و شهید می دهد، نسنجیده تخریب می کند...«فَاعْتَبِرُوا يا أُولِي الْأَبْصار؛ پس اى صاحبان بينش و بصيرت! عبرت گيريد.»[3]
بی جواب نماندن ظلم عربستان به جهان اسلام، توسط خداوند
همان پیامبری که حکام عربستان، خود را خادم حرمش می دانند، در حدیثی می  فرماید: «ثَلاثٌ مَن كُنَّ فيهِ فَهِىَ راجِعَةٌ عَلى صاحِبِها: اَلبَغىُ و َالمَكرُ و َالنَّكثُ؛ سه خصلت است كه در هر كس باشد (آثارش) به خود او بر مى گردد: ظلم كردن، فريب دادن و تخلّف از وعده»[4] همه این خصلتهای بد، در وجود حکام آل سعود هست. در مورد دو خصلت اولی در وجود حکام سعودی، نیاز به توضیح اضافه ای نیست، اما در مورد خصلت آخری باید گفت که حکام جنگ طلب سعودی، بارها و بارها در جنگ علیه یمن، بنا به ذات فریبکارانه خود، اعلام آتش بس محدود می کردند، اما به آن وفادار نمی ماندند. در جنگ سوریه نیز به اشاره آنها، تروریست های مورد حمایتشان، تلاش های کم و بیش سازمان ملل مبنی بر صلح را، با ترک کردن میز مذاکره، ناکام می گذاشتند.
وقتی که حکام عربستان از ظلم و فریب در حق کشورهای عرب و همسایه خود(یمن) کوتاهی نمی کنند، به طریق اولی در حق ایران(که عجم است) کوتاهی نخواهند کرد.
نکته مهم: حکام سعودی با عملکرد منفی خود باعث منزوی شدن و هدر دادن هزینه های کشورشان شده اند، و اگر فقط این یک موضوع را برای بازگشت آثار ظلم به آنها بر شمریم، خودش یک تراژدی غمناک است.
سخن آخر
حمایت حکام سعودی از سخنان ترامپ علیه ایران، ماهیت آنها را بیش از پیش نمایان ساخت. از حکام منفعت طلبی که جدای از حق مسلمانی، تعصب هم زبان بودن خود را نسبت به کشور یمن و سوریه و عراق، فراموش کردند، انتظاری نیست که در مورد ایران که نقطه اشتراکی با آنها ندارد، برادری کنند.

 

پی نوشتها:
1ـــــ کلیک کنید
2ـــ تحف العقول، ص247
3ــ آیه 2 حشر
4ــ نهج الفصاحه، ص422.

Share