حزن بر امام حسین(علیه السلام) همه را نجات می دهد

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در سالروز شهادت امام سجاد(علیه السلام) که با حضور آیت الله العظمی وحید خراسانی و امت عزادار در بیت معظم له در قم برگزارشد، با بیان اینکه غصه برامام حسین(علیه السلام) باعث سیرو سلوکی می شود گفت: برغصه امام(علیه السلام) همه گریه کردند و این حزنی که حضرت دارند، خودشان بهره ها می برند.

غصه برامام حسین(علیه السلام) باعث سیرو سلوکی می شود
هیچ موحدی بدون حزن برامام حسین(علیه السلام) نمی تواند از معبرهای سخت عبور کند
 کسی وارد حزن برامام شود همه امور وحقایق براو باز می شود

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: آثار حزن آن قدر زیاد است که حضرت موسی و انبیاء اولوالعزم علیهم السلام  برحزن برامام نیازمندند تا بتوانند از بلاها عبور کنند و به مقامات الهی برسند.
وی بابیان اینکه هیچ موحدی بدون حزن برامام حسین(علیه السلام) نمی تواند از معبرهای سخت عبور کند، گفت: حزن بر امام(علیه السلام) همه را نجات می دهد، همان طورکه اقوام انبیاء الهی را نجات داد.
 حجت الاسلام والمسلیمن میرباقری باتاکید براینکه حزن برامام حسین(علیه السلام) افضل حزنها است واگرانسان دهها فرزند بدهد، بازنمی تواند به حزن امام حسین(علیه السلام) برسد، همان طوری که حضرت ابراهیم نرسید، گفت: حزن برامام حسین(علیه السلام) انسان را نسبت به جبهه دشمن بصیرت می دهد و انسان  در مقابل آنها صف آرایی می کند.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار داشت:اگرحزن برامام(علیه السلام) نبود شیاطین همه جا را می گرفتند و تصاحب می کردند ولی این حزن جلوی این نفوذ را گرفته است.
وی بابیان اینکه چطورمی شود وارد وادی غصه برامام(علیه السلام) شد و طوری غصه خورد که راه گشا باشد و بتواند به مقامات برسد، اظهار داشت:این غصه شفاعت می خواهد و امام سجاد(علیه السلام) این راه باز کرد و بعد قیام کربلا صاحب اصلی عاشورا امام سجاد(علیه السلام) است و این حزن بعد ازجوشش بر قلب ایشان بر عالم واردمی شود و باعث سلوک می شود.
حجت الاسلام والمسلمین میر باقری با بیان اینکه کسی وارد حزن برامام شود همه امور وحقایق براو باز می شود گفت: امام سجاد(علیه السلام) محور همه مصیبت ها بوده است و کسانی که با امام  حسین(علیه السلام) بودند همه آرزوی داشتند دهها بار زنده شوند و قطعه قطعه شوند تا امام حسین(علیه السلام) صدمه ای نبیند.
وی به بعضی غصه های امام سجاد(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: زمانی که در روز عاشورا همه کشته شدند و خبر به امام سجاد(علیه السلام) رسید، امام(علیه السلام) خیلی نارحت شدند ولی اجازه نداشتند جان خود را فدا کنند این یک نمونه از غصه و مصیبت امام(علیه السلام) است.
عضو خبرگان رهبری افزود: مصیبت دیگر  این بود که 35 سال برای بابای خود گریه کردند و بدتر از همه فرمود« تا حالا اهل بیت(علیه السلام) اسیر نشده بودند» ولی امام سجاد(علیه السلام) اسارت اهل بیت(علیه السلام) را دیدند.

 

Share