افزودن دیدگاه جدید

دوست عزیز؛
اولاً، شما از کجا چنین استنباطی میکنید که معنای پشتو داره، وقتی کسی فارسی میخونه، یه لفظی را به کار میبره و اراده معنای پشتو میکنه؟!

ثانیاً، در مورد بحث وحدت شکنانه بودن، حتماً از نظر شما زیارت عاشورایی هم وحدت شکنانه است: «اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِكَ اللَّهُمَّ الْعَنِ الْعِصَابَةَ الَّتِی جَاهَدَتِ الْحُسَیْنَ وَ شَایَعَتْ وَ بَایَعَتْ وَ تَابَعَتْ عَلَى قَتْلِهِ اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمِیعاً» و «اللَّهُمَّ خُصَّ أَنْتَ أَوَّلَ ظَالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنِّی وَ ابْدَأْ بِهِ أَوَّلًا،  ثُمَّ الْعَنِ الثَّانِیَ ، ثُمَّ الثَّالِثَ ، ثُمَّ الرَّابِعَ ، اللَّهُمَّ الْعَنْ یَزِیدَ بن معاویۀَ خَامِساً وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیَادٍ وَ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ أَبِی سُفْیَانَ وَ آلَ زِیَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ»

ثالثاً، شما معنی غنا را چگونه تعریف میکنید؟! غنا مربوط به محتواست نه آهنگ، حالا شما میگفتید مطرب ما میگفتیم شما روی ریتم این آهنگ احتمالا حالت رقص بهتون دست میده و همچین قضاوتی کرده اید، لذا هیچ کدام از ایرادات شما به این مسئله وارد نبود. 

فقط می مونه بحث اینکه آیا ریتم این مداحی «مطرب» است یا خیر که این هم قاعده داره، ریتمهایی که انسان را از طبیعت خود خارج کند، حکم مطرب را دارد...

پیشنهاد میکنیم حتماً مطالعه کنید (مخصوصاً یادداشتهای سردبیر را) :

حرمت موسیقی مطرب و غنا در قرآن و روایات