مقدمه ناشر

مقدمه ناشر

بسم اللَّه الرحمن الرحیم بیان داستان های واقعی و کرامات ائمه اطهارعلیهم السلام و عالمان عامل و زاهدان پیرو اهل بیت علیهم السلام در محکم نمودن ارکان اعتقادی و نیز امیدوار شدن عموم مردم به توسّل، اثری عمیق و هدایت گر دارد. این مجموعه که توسط استاد معظّم، حضرت آیت اللَّه حاج سید محسن خرّازی - دام عزّه - گردآوری گردیده، نتیجه چندین سال مراوده و مصاحبت با بزرگان و عالمان برجسته پیرو اهل بیت علیهم السلام می باشد، که امید است با نشر این گونه آثار، در راستای ترویج فرهنگ اسلامی، گام مؤثّری برداریم.

 

حسین احمدی

مسؤول انتشارات

مسجد مقدّس جمکران بسم اللَّه الرحمن الرحیم الحمد للَّه ربّ العالمین والصلاه والسلام علی سید المرسلین،

محمّد وآله الطاهرین، واللعنه علی أعدائهم اجمعین از دوران جوانی در این فکر بودم که کرامات و داستان ها و برخی مطالب مهمّی را که از بزرگان علم و فضیلت و یا دوستان موثّق و بادیانت می شنوم در دفتری یادداشت کنم. با توفیق الهی این

کار را شروع کردم و تاکنون صدها قضیه و داستان بااهمّیت جمع آوری شده است. البته این مقدار نمونه ای است از کرامات و شنیدنی ها که این جانب به آن برخورد کرده ام، و اگر اشخاصی وقت کافی و تلاش وسیع تری مبذول دارند با صدها و هزارها مورد دیگر مواجه خواهند شد.

احساس این جانب آن است که خواندن این گونه داستان ها برای عموم طبقات و اقشار مردم بسیار سودمند است، به گونه ای که تأثیر زیادی در زمینه های مختلف عقیدتی، اخلاقی، عبادی، اجتماعی و غیره خواهد داشت و دل ها را نسبت به اعتقادات استوار و تثبیت می نماید، خدا در قرآن کریم پس از نقل داستان های پیامبران به همین نکته اشاره فرموده است: «وَکُلاًّ نَقُصُّ عَلَیکَ مِنْ أَنْبآءِ الرُّسُلِ ما نُثَبِّتُ بِهِ فُؤادَکَ وَجآءَکَ فِی هذِهِ الحَقُّ وَمَوْعِظَهٌ وَذِکْری لِلْمُؤْمِنِینَ»(1) از این جهت توصیه می کنم که خوانندگان گرامی به مضامین داستان ها توجّه کنند و از این درس ها و عبرت ها بهره مند شوند.

در این جا ذکر چند نکته را لازم می دانم:

1 - آنچه در این کتاب آمده است همه از کسانی نقل شده است که در گفتار صادق و قابل اعتماد بوده اند و در میان آنان کسانی هستند که در آسمان فضیلت و بزرگواری مانند ستارگان می درخشند و عظمت آنان بر کسی پوشیده نیست.

2 - در نقل داستان ها سعی شده تا مطالب، به طوری که واسطه های موثّق نقل کرده اند، ذکر شود و از کم و زیاد کردن آن ها خودداری شده است.

3 - از خوانندگان گرامی که لطف و عنایتی به این بنده ناچیز دارند، تقاضا دارم با یادآوری نکته هایی که لازم می دانند در چاپ بعد رعایت شود، این جانب را یاری دهند.

خداوند بزرگ به همه ما دل نورانی، چشم بابصیرت، گوش شنوا، تلاش باثمر و عمر بابرکت عنایت فرماید.

قم - سید محسن خرّازی 1383 ه.ش

Share