راهکار برخورد با خواسته های نامتعارف کودک - استاد تراشیون

دریافت ویدئو
در مقابل خواسته های نامتعارف کودک، چگونه برخورد کنیم؟

راهکار برخورد با خواسته های نامتعارف کودک - حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون

در این کلیپ کوتاه ، پرسش و پاسخ از حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون را پیرامون " راهکار برخورد با خواسته های نامتعارف کودک " و این که " در مقابل خواسته های نامتعارف کودک، چگونه برخورد کنیم؟ " به مدت 7 دقیقه مشاهده می فرمایید.

❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧  ❧ 

باید به کودک توضیح دهیم که چرا در حال حاضر امکان تحقق خواسته هایش وجود ندارد. این روش برای خردسالان و کودکان چندان میسر نیست چون مدارهای منطقی مغزشان هنوز تکمیل نشده است ولی هر چه سن کودک بالاتر برود، این روش مفید و کارآمدتر می شود ولی باز نمی توان برای همیشه از این روش استفاده کرد. ضمن این که استفاده از "پیشنهاد جایگزین" می تواند به توافق شما و کودک تان کمک کند: به جای تماشای تلویزیون، برایت در رختخواب قصه می گویم.

کودک شما بار اول، به گریه و خواسته اش ادامه می دهد. بار دوم و سوم نیز این کار را می کند ولی رفته رفته می فهمد که نمی تواند با روش نامطلوب گریه و لجبازی، به خواسته اش برسد. بنابراین رفتار گریه و لجبازی در او تقویت نمی شود و از آن دست بر می دارد.

در روش بی اعتنایی، فقط یک بار باید به کودک توضیح داده شود و بعد از آن، باید خود را به ندیدن و نشنیدن بزنید، به طور مثال با همسر خود درباره ی موضوعی دیگر و بی ربط صحبت کنید.

راهکار برخورد با خواسته های نامتعارف کودک

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع ( از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و ... ) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share