جهان اسلام دوران حساسی را می‌ گذارند و باید همیشه مسلمانان هوشیار باشند

خطبه های نماز جمعه تبریز؛
خطبه های نماز جمعه تبریز
خطبه های نماز جمعه روز قدس

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از مهر,حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز که باحضور باشکوه و پرشور مردم تبریز در مصلی اعظم این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دشمن به دنبال تضعیف مسلمانان است و باید هوشیار باشیم.
وی سپس با بیان اینکه برخی از کشورهای عربی که سودای رهبری جهان اسلام را دارند به پشتبانی از صهیونیست  ها روی آورده اند، گفت: آنها در حال خیانت هستند. به فضل الهی، رهبری حکیمانه و وحدت مردم شاهد گسترش آگاهی مردم دنیا نسبت به ماهیت حقیر صهیونیست ها هستیم.
آل هاشم با بیان اینکه آل سعود در طول این چند دهه همیشه در خدمت غرب بوده است، گفت: آنها امروز وقیحانه با صهیونیست ها متحد شده و با آنها همکاری می  کنند.
امام جمعه تبریز به حمایت برخی دولت های عربی از صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: یکی از همین دولت ها آل سعود است. نابودی آل  سعود نیز نزدیک است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آل سعود همیشه درخدمت غرب است،  گفت: آمریکا همچنین پیشرفته ترین تجهیزات و تسلیحات را در اختیار اسرائیل قرار می  دهد.
وی گفت: آمریکا سالانه بیش از سه میلیارد دلار کمک بلاعوض به صهیونیست ها می  کند و تلاش دارد تا منطقه را نا امن نشان دهد.
آل هاشم با تاکید بر اینکه از ۷۰ سال گذشته با جهل رژیم صهیونیستی قلب فلسطین به درد آمده است، گفت: متاسفانه در این مدت نه تنها کشورهای عربی حمایت نکردند بلکه حتی کشورهای غربی حامی حقوق بشر نیز پشتیبانی نظامی و سیاسی از صهیونیست ها داشتند.
وی سپس از سرگیری فعالیت  های صلح  آمیز هسته  ای توسط جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: همه مسئولان و مردم تابع تصمیم مقام معظم رهبری هستند.
آل هاشم با تاکید بر اینکه اروپا می خواهد هم برجام بماند و هم تحریم ها اظهار داشت: زمزمه  هایی از جانب اروپا مطرح شده که نشان می دهد اروپا در صدد حفظ تحریم و برجام با هم است. این خوابی است که هرگز محقق نخواهد شد.
وی گفت: مواضع روشن رهبری موجود است و بدون شک اکنون زمان آزمون دولت  های اروپایی فراررسیده است.
امام جمعه تبریز گفت: بعد از خروج یک جانبه آمریکا از برجام، دولت های اروپایی ادعای ماندن در برجام را داشتند و ایران نیز در یک مدت کوتاه با شرایط مطرح شده از جانب رهبری فرصت به آنها داد؛ از سرگیری فعالیت های صلح آمیز هسته ای تا رسیدن به ۱۹۰ هزار "سو" با دستور رهبری آغاز شده است.
وی گفت: اگر کشور اروپایی نتواند راه حلی پیدا کند، ایران خود را متعهد به حفظ برجام نخواهد دانست.
وی همچنین با تقدیر از مردم کشورمان به خاطر حضور باشکوه در راهپیمایی روزجهانی قدس گفت: این روز را می توان روز پیروزی انقلاب اسلامی در سطح جهان اعلام کرد.
آل هاشم با اشاره به اینکه فلسطین محور وحدت مسلمانان بوده و این روز حمایت و همبستگی با مظلومان، یادگار امام راحل است، گفت: روز قدس احیای آزادی آرمان  های قدس و جلوه  ای از اتحاد و انسجام دنیای اسلام است.
گفتنی است مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرها و روستاهای مختلف آذربایجان شرقی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم  باشکوه تر از سال های گذشته در گرمای ۳۰ درجه ای برگزار شد.
نام گذاری روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را، رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در سال ۵۸ پایه گذاری کردند و از آن سال تاکنون ملت غیور و آزادی خواه ایران، در دفاع از مردم مظلوم  فلسطین به راهپیمایی و سر دادن شعارهایی علیه ملت های استکبار و منفعت طلبی دولت هایی مانند آمریکا و اسرائیل پرداخته اند.
بعد از رهبر کبیر انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای بارها و بارها بر اهمیت این موضوع را تاکید کرده  و فلسطین را مسئله اول جهان اسلام عنوان کرده  اند و در عین حال آن را یک فریضه دانسته اند. این تاکیدات رهبر معظم انقلاب چشم و گوش ملت ایران را برای دفاع از ملت فلسطین و محکوم کردن استکبار جهانی باز کرده، طوری که هر سال در این روز شاهد راهپیمایی عظیم پیر و جوان و زن و مرد در اقصی نقاط کشور هستیم.
مردم متدین و انقلابی تبریز و سراسر استان آذربایجان شرقی نیز در پاسخ به ندای رهبر فرزانه انقلاب هر ساله با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، قدرت و همبستگی خود را به بیگانگان نشان داده اند و مظلومیت فلسطین را با تمام قدرت فریاد زده اند.
هوای امروز تبریز به شدت گرم و به بیش از ۳۰ درجه رسیده بود و با این وجود شاهد حضور پیر و جوان، زن و مرد در راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بودیم.

 

Share